«کلوانگِ» مالزی در یک نگاه

توریست مالزی – از محبوب‌ترین‌ دیدنی‌های کلوانگ می‌توان به کوه لامباک، «مزرعه ارگانیک زنکسین» (Zenxin Organic Park) و «مزرعه یو‌کی» (UK Farm)، اشاره کرد. به گزارش کجارو، کلوانگ پایتخت...
توریست مالزی – از محبوب‌ترین‌ دیدنی‌های کلوانگ می‌توان به کوه لامباک، «مزرعه ارگانیک زنکسین» (Zenxin Organic Park) و «مزرعه یو‌کی» (UK Farm)، اشاره کرد.

به گزارش کجارو، کلوانگ پایتخت کاشی مالزی به شمار می‌رود. مزارع ارگانیک مانند مزرعه ارگانیک زنکسین و مزرعه یو‌کی از محبوب‌ترین‌ دیدنی‌‌های کلوانگ محسوب می‌شوند.

کلوانگ (Kluang) یکی از شهرهای ایالت جوهور است. این شهر در نواحی مرکزی ایالت جوهور قرار دارد و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از جوهور بهرو، مرکز ایالت و ۲۶۰ کیلومتری کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. بیشتر ساکنان این شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بعد از آن بودایی‌ها، هندوها و مسیحیان قرار دارند.

در سال ۱۹۱۵، کلوانگ توسط انگلستان در نواحی مرکزی ایالت جوهور پایه‌گذاری شد. خط آهنی که شمال و جنوب مالایای بریتانیا را به‌هم وصل می‌کرد، از شهر کلوانگ رد می‌شد و همین موضوع به رشد و پیشرفت این شهر کمک شایانی کرد. در قرن بیستم، پایه‌های اقتصاد کلوانگ از تولید کائوچو به تولید روغن نخل تغییر یافت و این شهر امروزه بزرگترین مزارع ارگانیک را در خود دارد. همچنین با تولید انبوه کاشی، این شهر لقب پایتخت کاشی مالزی را گرفته است. مون‌کیک، قهوه و کیک نخود از سوغاتی‌های کلوانگ به‌شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «کلوانگ مال» (Kluang Mall) سر بزنید.

فرودگاه بین‌المللی سنای در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به کوالالامپور، گوانگژو، لنکاوی، بانکوک و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. با استفاده از اتوبوس می‌توان به شهرهایی مانند کوالالامپو، سنگاپور و جوهور بهرو دسترسی داشت. برای جابه‌جای‌های درون‌شهری نیز اتوبوس‌های عمومی خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

از محبوب‌ترین‌ دیدنی‌های کلوانگ می‌توان به کوه لامباک، «مزرعه ارگانیک زنکسین» (Zenxin Organic Park) و «مزرعه یو‌کی» (UK Farm)، اشاره کرد. از دیگر دیدنی‌های کلوانگ جاذبه‌های مذهبی هستند که شامل «کلیسای سنت لوئیس» (St. Louis Church) و «معبد چینی چو کونگ سو یین» (Choo Kong Soo Yin Chinese Temple) می‌شوند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

9 + هجده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!