کمبود جهانی انسولین در انتظار ۴۰ میلیون بیمار دیابتی

توریست مالزی – بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ میلیون نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو در جهان با کمبود انسولین مواجه می‌شوند. محققان بر اساس بررسی‌های جدید اظهار داشتند:...
توریست مالزی – بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ میلیون نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو در جهان با کمبود انسولین مواجه می‌شوند.
محققان بر اساس بررسی‌های جدید اظهار داشتند: تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۴۰ میلیون نفر از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که برای کنترل بیماری خود به تزریق انسولین نیاز دارند از دریافت این دارو محروم خواهند شد.
به گفته کارشناسان تنها، بهبود قابل توجه در امکان دسترسی به انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دو می‌تواند راهکاری برای حل این بحران باشد. موارد ابتلا به دیابت نوع دو در سراسر جهان رو به افزایش است که با همه‌گیری چاقی ارتباط دارد. تمامی این بیماران نیازی به تزریق انسولین ندارند اما بررسی‌ها حاکی از آن است تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۷۹ میلیون نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو برای کنترل بیماری‌شان به تزریق انسولین نیاز خواهند داشت و نیمی از آنان به این دارو دسترسی نخواهند داشت.
در حال حاضر حدود ۳۳ میلیون نفر به تزریق انسولین نیاز دارند از دسترسی به این دارو محروم هستند.
به گزارش ایسنا، به گفته محققان آمریکایی میزان دسترسی به داروی انسولین در حال حاضر بخصوص در آفریقا و آسیا ناکافی است و ضرورت دارد تا اقدامات بیشتری برای مقابله با این چالش درنظر گرفته شود.
به نوشته گاردین، به رغم تعهدات سازمان ملل متحد در درمان بیماری‌های غیر قابل واگیر و تضمین دسترسی جهانی به داروهای دیابت در بخش‌های قابل توجهی از جهان داروی انسولین کمیاب است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده − یازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!