گران‌ترین خودرو قرن فروخته شد

توریست مالزی – آخرین فراری مدل لافراری هفت میلیون دلار فروخته شد به این ترتیب رکورد فروش گران‌ترین خودرو در قرن ۲۱ ثبت شد. فراری توانسته است این خودرو...
توریست مالزی – آخرین فراری مدل لافراری هفت میلیون دلار فروخته شد به این ترتیب رکورد فروش گران‌ترین خودرو در قرن ۲۱ ثبت شد.

فراری توانسته است این خودرو را در یک حراجی به قیمت هفت میلیون دلار بفروشد. پول حاصل از فروش این فراری در جهت حمایت از زلزله زدگان اخیر ایتالیا استفاده خواهد شد.

برنامه اولیه فراری از تولید ۴۹۹ دستگاه لافراری خبر میداد، ولی پانصدمین از این خودروی ساخته شد ؛ خودرویی که برای جذب کمک به زلزله اخیر در ایتالیا از خط تولید مارانلو خارج و به حراج گذاشته شد.

چندی پیش یک زلزله با مقیاس ۶.۲ ریشتر، شهرها و روستاهای اطراف کوههای مرکزی ایتالیا را تخریب کرد و نزدیک به ۳۰۰ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت. در همین حال، ۴ هزار نفر از مردم دیگر خانه ای برای بازگشت نداشتند.

این خودرو ۹۴۹ اسب بخاری دارای رنگ آمیزی قرمز کلاسیک با خطوط سفید است که یک پرچم ایتالیا روی دماغه آن درج شده است.

فروش این خودرو به قیمت هفت میلیون دلار در شرایطی است که فراری دیگر لافراری‌های تولیدی را به قیمت حدود ۱.۵ میلیون دلار فروخته است.

شرکت فراری در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ از سوپر اسپرت فوق العاده خود رونمایی کرد.

لافراری یک خودروی سوپر اسپرت الکترونیکی‌بنزینی است. تولید این خودرو از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و تا سال ۲۰۱۶ میلادی ادامه داشت . رقبای اصلی این خودرو مکلارن پی۱ و پورشه ۹۱۸ هستند. این خودرو همچنین در اولین برنامه گرند تور که توسط آمازون ساخته می شود توسط سه مجری مطرح جهان اتومبیل یعنی جرمی کلارکسون ، جیمز می و ریچارد هاماند مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت فراری برای خاص تر کردن و متفاوت جلوه دادن لافراری در کنار طراحی آیرودینامیکی از سیستم کنترل دینامیکی بر روی این خودرو استفاده کرده است که برای اولین بار بر روی یک مدل جاده‌ای از خودروهای فراری نصب شده و به خودرو بالاترین سطح از کارایی عملکرد و آیرودینامیکی را داده است.

فراری برای این خودروی دست به طراحی و تولید یک پیشرانه هیبریدی زده بود و با ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی قدرت فوق العاده ۹۶۳ اسب بخاری را برای لافراری پدید آورده است. این قدرت بسیار زیاد با تلفیق این دو موتور بدست آمده است که موتور بنزینی وظیفه تولید ۸۰۰ اسب بخار و موتور الکتریکی ۱۶۳ اسب بخار را برعهده دارد. با این حساب این خودرو می تواند شتاب فوق العاده سه ثانیه‌ای را تجربه و در عرض هفت ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

موتور بنزینی این خودرو از نوع پر فشار تزریق مستقیم سوخت است که بهترین موتور طراحی شده توسط فراری است و جوایز بهترین موتور سال را هم بدست آورده است. با وجود قدرت بالا این موتور در بالاترین سطح استاندارد آلایندگی یورو پنچ قرار دارد.

این موتور ۶۲۰۰ سی سی خورچینی دوازده سیلندر است گشتاور این موتور در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه ۷۰۰ نیوتن متر است. همچنین در عقب و زیر صندلیها یک بسته باتری لیتیومی ۶۰ کیلوگرمی قرار گرفته است.

برخلاف رقبایش یعنی مکلارن و پورشه ۹۱۸، که همگی مانند لافراری هیبریدی هستند، پیشرانه فراری طوری طراحی شده تا همواره حداکثر نیروی خروجی قابل استفاده باشد و هیچ حالت رانندگی خاصی برای آن درنظر گرفته نشده است.

موتور بنزینی این خودرو از هیچ توربوشارژی کمک نمیگیرد و کاملاً تنفس طبیعی است . این موتور قویترین است که تابه حال بر روی یک خودروی جاده ای قرار گرفته است.

باتری های خودرو به دو روش شارژ میشوند. یا از طریق اتصال به منبع برق و یا هنگام گرفتن ترمز. در زمان ترمز گیری گشتاور اضافی که موتور خورجینی دوازده سیلندر تولید می کند و به چرخ فرستاده میشود تبدیل به انرژی ذخیره شده در باتری می شود.

هم اکنون شرکت فراری زیر مجموعه گروه فیات کرایسلر است.

منبع رادیو فردا

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!