گوگل از هدفون مترجم ۴۰ زبانه رونمایی کرد

توریست مالزی- اولین هدفون بی‌سیم گوگل موسوم به “پیکسل بادز” وقتی با گوشی‌های پیکسل گوگل همگام شود می‌تواند امکان مکالمه به ۴۰ زبان زنده دنیا را برای شما فراهم کند. نرم‌افزاری...
توریست مالزی- اولین هدفون بی‌سیم گوگل موسوم به “پیکسل بادز” وقتی با گوشی‌های پیکسل گوگل همگام شود می‌تواند امکان مکالمه به ۴۰ زبان زنده دنیا را برای شما فراهم کند. نرم‌افزاری که زبان‌ها را به صورت همزمان ترجمه می‌کند، خبر مسرت بخشی برای سفر، کسب و کار و تعامل در جوامع دیگر خواهد بود.

نام‌های بزرگ و کوچک تجاری زیادی در سالهای اخیر وعده دادند که این زمینه را دستخوش یک جهش تکنولوژیکی کنند، اما اتفاقی نیفتاد. حالا گوگل با اولین ایرباد بی‌سیم خود پا به صحنه گذاشته و ادعا می‌کند ۴۰ زبان را در زمان واقعی ترجمه می‌کند و با چند ویژگی مفید و کاربردی دیگر نیز همراه است.

تعدادی از استارتاپ‌های کوچک‌تر به تازگی ظهور پیدا کرده‌اند که با عرضه ایربادها و هدفون‌های خود ادعا می‌کنند مکالمات را در زمان واقعی ترجمه می‌کنند. مایکروسافت هم یک راه حل را ایجاد کرده و آن را به اسکایپ متصل کرده است، در حالیکه گوگل با استفاده از نرم افزار ترجمه خود، با قابلیت ترجمه صدای زنده در سال ۲۰۱۵، در این بازی بوده است.

اما صحبت کردن با یک تلفن یا رایانه رومیزی یک چیز است و صحبت کردن بی‌وقفه با کسی که همزبان شما نیست تنها توسط دو ایرباد که در گوش شما جا گرفته یک چیز کاملا متفاوت است و این قابلیتی است که گوگل با معرفی اولین ایربادهای بی‌سیم موسوم به “پیکسل بادز” وعده آن را داده است.

البته بی‌سیم بودن ایرباد گوگل مثل ایرپاد اپل نیست که کاملا بی‌سیم باشد، بلکه با یک سیم کوتاه که از پشت سر رد می‌شود، به هم متصل هستند اما هیچ ارتباط سیمی با گوشی ندارند و کاملا از طریق بلوتوث متصل هستند.

هدفون راست “پیکسل بادز” یک صفحه لمسی کوچک برای تنظیمات مورد نیاز هنگام پخش موسیقی دارد و با یک شارژر جیبی عرضه می‌شود که می‌تواند لذت ۲۴ ساعت شنیدن موسیقی را به شما بدهد.

گوگل می‌گوید که ایربادهایش فوق العاده به نظر می رسند و در کمترین زمان ممکن به گوشی وصل می‌شوند، اما آنچه که بیش از همه چیز قابل توجه است توانایی ترجمه ۴۰ زبان زنده دنیا است.

در این سیستم، یک نرم‌افزار توسط مترجم گوگل در گوشی هوشمند پیکسل پشتیبانی می‌شود و ایربادهای گوگل به عنوان یک مترجم شخصی در گوش پنهان می‌شوند. بنابراین با نگه داشتن ایرباد راست به سمت پایین و گفتن “به من کمک کن ژاپنی حرف بزنم” بلندگوی گوشی یک ترجمه ژاپنی را با صدای بلند پخش خواهد کرد. هنگامی که دوست ژاپنی شما پاسخ می‌دهد، حرفهایش در لحظه ترجمه می‌شود و از طریق ایرباد به زبان مادری شما برای شما پخش می‌شود.

“پیکسل بادز” با دستیار گوگل نیز همگام شده است و به شما این امکان را می‌دهد که از طریق آن دستورات صوتی از قبیل کنترل موسیقی، برقراری تماس و مسیریابی روی نقشه را روی گوشی اعمال کنید. این ایرباد امکان خواندن پیام‌ها و هشدارهای پیش روی تقویم را دارد.

“پیکسل بادز” می‌تواند به عنوان یک ایرباد معمولی توسط دستگاه‌های iOS هم مورد استفاده قرار گیرد، اما برای بهره بردن از عملکردهای دستیار گوگل و ترجمه همزمان، نیاز به یک گوشی “پیکسل” یا یک دستگاه اندرویدی با نسخه ۶ (مارشمالو) یا بالاتر دارد.

“پیکسل بادز با هر بار شارژ به مدت ۵ ساعت کار می‌کند و در رنگ‌های سیاه، سفید و آبی عرضه می‌شود. پیش خرید آن شروع شده و در ماه نوامبر با قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس خواهد بود.

منبع: ایسنا

 

 

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!