گیاهان دارویی آرامبخش اعصاب

توریست مالزی- نمی‌توانید احساس آرامش کنید؟ یکی از این گیاهان آرامبخش را امتحان کنید. ——- گیاه دم شیر وقتی مضطرب هستید و دوست دارید که فرار کنید و از دنیا پنهان شوید،...
توریست مالزی- نمی‌توانید احساس آرامش کنید؟ یکی از این گیاهان آرامبخش را امتحان کنید.

——- گیاه دم شیر

وقتی مضطرب هستید و دوست دارید که فرار کنید و از دنیا پنهان شوید، گیاه دم شیر را امتحان کنید. این گیاه از خانواده‌ی نعناع است و برای مادران جدیدی که احساس اضطراب و ضعف می‌کنند، مفید می‌باشد. سوزان وید، این گیاه را به خانم‌هایی که شرایط زندگی سختی دارند مثلا توسط همسر یا رئیسشان تحت فشارند، توصیه می‌کند.

او می‌گوید: این گیاه شما را به یک آدم احمق خوشحال تبدیل نمی‌کند، بلکه به شما قدرت تحمل و برنامه‌ریزی می‌دهد. برای مقابله با اضطراب، ۲ تا ۳ بار در روز، نصف تا یک قطره چکان از عصاره‌ی این گیاه را مصرف کنید.

——— گیاه کاوا کاوا (فلفل استرالیایی)

این گیاه، بومی جزایر پلینزی و ملانزی است و بطور سنتی بعنوان یک گیاه مست کننده در مراسم و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. رزماری، نویسنده‌ی کتاب “شفای گیاهی برای زنان” می‌گوید: این گیاه، مورد علاقه‌ی من، برای مقابله با اضطراب است زیرا عضلات را شل و ذهن را پاکسازی می‌کند و باعث می‌شود که در لحظه زندگی کنید.

رزماری این گیاه را برای عوامل استرس‌زای روزانه توصیه می‌کند مانند پرواز هواپیما، سخنرانی در جمع، ارائه‌ی کار و حل اختلافات مردم. این گیاه اغلب برای مقابله با بحث و جدل‌های داخل قبیله یا خانواده، مورد استفاده قرار می‌گرفت. اینگونه گفته شده که وقتی کاوا وارد قلب می‌شود، دیگر نفرتی در قلب وجود نخواهد داشت.

این گیاه، سرخوردگی ناشی از خشم را از بین می‌برد و بنابراین با وجود اختلافات، می‌توانید با هم کنار بیایید و راه‌حل‌های مسالمت آمیز پیدا کنید. در صورت لزوم، یک قطره چکان از عصاره‌ی این گیاه را در آب گرم بریزید و مصرف کنید (در روز، بیشتر از سه برابر این مقدار مصرف نکنید).

موارد منع مصرف: کاوا کاوا نباید همراه با الکل یا توسط کسی که مبتلا به هپاتیت یا دیگر بیماری‌های جدی کبد است، مصرف شود. اگر باردار هستید، از این گیاه استفاده نکنید.

——— شیره‌ی دانه‌ی جو دو سر

آیا مدت‌هاست که سخت کار کرده‌اید و تعادل عاطفی‌تان را از دست داده‌اید؟ پس این گیاه برای شما مناسب است. دیوید وینستون، رئیس بخش گیاهشناسی و کیمیاگری می‌گوید: شیره‌ی دانه‌ی جو دو سر، عصاره‌ی جو دو سر کامل است که فقط توسط گیاه جو دو سر هنگامی که دانه است تولید می‌شود. بنابراین با مصرف بلغور جو دو سر در صبح، نمی‌توانید از فواید آن بهره ببرید.

این گیاه، پایه‌ی احساسی متعادل‌تری ایجاد می‌کند تا شما نسبت به هر چیز کوچکی، واکنش نشان ندهید. این گیاه، یک انتخاب عالی برای کسانی است که از استرس، بیمار شده‌اند و دچار سندرم روده‌ی تحریک پذیر، تپش قلب و افزایش فشار خون بر حسب موقعیت هستند. ۴ قطره چکان از عصاره‌ی این گیاه را، ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کنید. مصرف آن را تا ۶ ماه ادامه دهید.

——- بادرنجبویه

اگر می‌خواهید که بدون احساس گیجی و کندی، استرس‌تان را کم کنید، بادرنجبویه را امتحان کنید. کینگزبری می‌گوید: من این گیاه را برای هر کسی که حس می‌کند شاد نیست، استفاده می‌کنم. این افراد، افسرده نیستند اما احساس غم و اندوه می‌کنند.

این گیاه برای اوقاتی مناسب است که آنقدر احساس ضعف می‌کنید که تقریبا حرکت نمی‌کنید. عطر این گیاه، به قدرت شفا بخشی‌اش می‌افزاید و می‌تواند مانند چای مورد استفاده قرار بگیرد. عطر مرکبات، بخودی خود نشاط بخش است.

آن را مانند چای بنوشید. برای آماده کردنش، یک مشت برگ تازه یا خشک شده‌ی آنرا به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس برگها را از آب بیرون بیاورید و فشار دهید و در صورت تمایل آنرا با عسل شیرین کنید. می توانید از عصاره‌ی بادرنجبویه نیز استفاده کنید. ۱ تا ۵ قطره چکان از عصاره‌ی آنرا تا سه بار در روز مصرف کنید.

منبع: مجله سلامت


پاسخی ارسال کنید

*

*

1 + پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!