یک زن بدون برگزاری انتخابات رئیس‌جمهور سنگاپور شد

توریست مالزی- در پی بر سر کار آمدن اولین رئیس‌جمهور زن سنگاپور بدون رای گیری معترضان در پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از این مساله به شدت انتقاد کردند. این اولین بار...
توریست مالزی- در پی بر سر کار آمدن اولین رئیس‌جمهور زن سنگاپور بدون رای گیری معترضان در پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از این مساله به شدت انتقاد کردند. این اولین بار نیست که دولت سنگاپور، کشوری که برای دهه‌های متمادی توسط یک حزب اداره می‌شود، تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری را رد صلاحیت کرده و برگزاری انتخابات را غیرالزام آور اعلام کرده است اما ناآرامی‌ها در این دوره افزایش یافته است زیرا برای اولین بار یک زن مالایی بدون برگزاری انتخابات رئیس‌جمهور سنگاپور شده است.

حالا “حلیمه یعقوب” ۶۳ ساله در شبکه‌های اجتماعی هدف انتقادات قرار گرفته است. یک کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک در پیامی در صفحه‌اش نوشت: وی بدون انتخابات انتخاب شده است. چه جوکی! همچنین پیام‌های بسیاری علیه یعقوب با هشتگ NotMypresident (رئیس‌جمهور من نیست) منتشر شده است. این هشتگ به هنگام انتخاب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز توسط بسیاری از آمریکایی‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده شده بود.

با این حال حلیمه یعقوب اعلام  کرد: من رئیس‌جمهور سفارشی نیستم بلکه من رئیس‌جمهور همه افرادم. اگرچه انتخاباتی برگزار نشد اما تعهداتمان برای خدمت به شما باقی است. وی ادامه داد: بلافاصله کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور کشور آغاز می‌کنم.

چندی قبل نهاد ناظر بر انتخابات در سنگاپور تنها برای یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور گواهی صلاحیت صادر و مابقی کاندیداها را رد صلاحیت کرد.حلیمه یعقوب، رئیس سابق پارلمان رسما از امروز پست تشریفاتی ریاست‌جمهوری را بر عهده گرفت. سابقه وی در پارلمان وی را به طور اتوماتیک واجد شرایط احراز این پست کرده بود.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!