۱۰ تجربه منحصر به فرد در مالزی

توریست مالزی – مالزی یک مقصد آسیایی پرطرفدار در کل دنیا است. در مالزی تجربه‌های خاصی منتظر گردشگران است. به گزارش تیترشهر؛ مالزی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در...
توریست مالزی – مالزی یک مقصد آسیایی پرطرفدار در کل دنیا است. در مالزی تجربه‌های خاصی منتظر گردشگران است.
به گزارش تیترشهر؛ مالزی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در قاره آسیا است. گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور دیدنی سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های متنوع آن لذت ببرند. این کشور در مرکز بخش جنوب شرقی آسیا قرار دارد و به همین دلیل از نظر جغرافیایی، طبیعی و فرهنگی در یک موقعیت خاص و جذاب قرار گرفته است.
جمعیت مالزی یک جمعیت چندملیتی و چند فرهنگی است. افرادی از سراسر دنیا به دلایل مختلفی به مالزی مهاجرت کرده‌اند و در این کشور می‌توانید اقوام مختلف را ببینید. تاریخ پرفراز و نشیب، فرهنگ و جغرافیای مالزی باعث شده که یک مقصد گردشگری بسیار متنوع باشد و جاذبه‌های فراوانی داشته باشد.

ترکیبی از سنت‌ و مدرنیته


مالزی به طور پیوسته و با سرعت فراوان در حال توسعه است. توسعه شهری در مالزی بسیار سریع و قابل توجه است؛ ولی این توسعه به این معنا نیست که مالزی و اهالی آن، سنت‌های خود را فراموش کرده باشند. معبدهای هندو و بودایی و آثار معماری چینی در گوشه و کنار این کشور دیده می‌شوند. در برخی مناطق این کشور مثل پنانگ و ملاکا و منطقه قدیمی کوالالامپور، تعداد این معبدها و معماری‌های قدیمی بیشتر است. مناظر و افق شهری مالزی با بناهای قدیمی و معماری سنتی گره خورده است.
طراحی‌های مالزیایی و اسلامی را حتی در معماری جدید این کشور هم می‌توانید مشاهده کنید. مثلا از المان‌های این سبک طراحی می‌توان به موتیف‌های ستاره‌ای اشاره کرد. این سبک معماری به نوعی حافظ سنت‌های این کشور است. بسیاری از بناها و فروشگاه‌های مناطق اصلی شهرها، ساختمان‌های قدیمی هستند که مرمت و بازسازی شده‌اند و قدمت آن‌ها به دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد.
مثلا گالری شهر کوالالامپور یکی از بهترین نمونه‌های این بازسازی‌ها است. این مجموعه قبلا یکی از ساختمان‌های قدیمی متعلق به دوران استعمار بود که اکنون به یک موزه کوچک و یک مرکز مدرن توریستی تبدیل شده است.

آشپزی بین‌المللی


مالزی کشوری است که در آن از فرهنگ‌های مختلف دور هم جمع شده‌اند. هر فرهنگ و هر قوم و ملیتی، آشپزی خاص خود را دارد و شیوه آشپزی خود را به مالزی آورده است. جهانی شدن این کشور و ترندهای معاصر باعث شده که سبک‌های مختلف آشپزی از گوشه و کنار دنیا وارد مالزی شود و رواج پیدا کند. در مالزی می‌توانید غذاهای ژاپنی، کره‌ای، چینی و اروپایی را نوش جان کنید. مجموعه‌ای از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌ها تا ارزان‌ترین غذاهای خیابانی در این کشور پیدا می‌شود.
به همین دلیل، هر ذائقه غذایی که داشته باشید، در مالزی می‌توانید غذای باب میل خود را پیدا کنید و نوش جان کنید. همچنین، اگر اهل ماجراجویی‌های غذایی هستید، می‌توانید غذاهای همه کشورهای دنیا را در مالزی امتحان کنید و لذت ببرید.

غذاهای محلی مالزی


به غیر از غذاهای بین‌المللی، در مالزی بهترین غذاهای محلی سرو می‌شوند و آشپزی این کشور جز متنوع‌ترین آشپزی‌های دنیا است. در تنوع غذاهای مالزی می‌توان ریشه تنوع فرهنگی را مشاهده کرد. همچنین نزدیک بودن به کشورها و فرهنگ‌های مختلف باعث شده که سبک آشپزی‌های متفاوت در مالزی ترکیب شود. در این کشور، غذاهایی آشنا ولی با عطر و طعم متفاوت، نوش جان خواهید کرد که حاصل تلفیق سبک‌های مختلف آشپزی است.
غذا در مالزی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. از مواد غذایی بومی و محلی برای تهیه آن‌ها استفاده می‌شود و کشورهای همسایه نیز در تغییر رژیم غذایی مردم تاثیر می‌گذارند. هر بخش از مالزی، از نظر غذاهای محلی، با بخش‌ها و مناطق دیگر تفاوت دارد.

گردشگری حلال


مالزی یک کشور مسلمان است؛ به همین دلیل یک مقصد گردشگری عالی برای کسانی است که دوست دارند گردشگری حلال را تجربه کنند. در مالزی در مراکز خرید حتما نمازخانه وجود دارد و مسلمانان می‌توانند نماز روزانه خود را به جا بیاورند. البته در مساجد هم امکان نماز خواندن هست؛ ولی اگر مسجد در دسترس نبود می‌توانید در نمازخانه‌ها، نماز بخوانید.
بیشتر رستوران‌ها، حتی رستوران‌های زنجیره‌ای مشهور، گواهینامه حلال دارند. به این ترتیب با وجود این گواهینامه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که غذاها و مواد اولیه آن‌ها کاملا مطابق با احکام اسلامی تهیه می‌شود.

مکالمه با زبان‌های مختلف


اهالی این کشور غیر از زبان مادری خود تقریبا دو یا چند زبان دیگر هم بلدند. یعنی در این کشور از نظر برقراری ارتباط با مشکل مواجه نمی‌شوید. البته لغت‌ها و عباراتی از زبان‌های مختلف نیز در زبان مردم وارد شده است. زبان رسمی این کشور مالایی است و یادگیری زبان انگلیسی، ضرورت دارد. تقریبا همه اهالی این کشور به همین دلیل دو زبانه یا سه زبانه هستند.

فستیوال‌های فرهنگی در سرتاسر سال


در مالزی تعداد زیادی از روزهای سال، به جشن‌ها و رویدادهای فرهنگی و مذهبی اختصاص دارد. مثلا تایپوسام، سال نوی چینی و ماه رمضان از جمله این رویدادهای فرهنگی و مذهبی در مالزی است. در ماه رمضان، افطار کردن در بازارچه‌های غذا یکی از فعالیت‌های مورد علاقه مردم است. تزیینات کریسمس در مراکز خرید بزرگ، جنبه دیگری از رویدادهای فرهنگی و مذهبی مالزی را نشان می‌دهد. همه این رویدادها و مراسم، با شور و شوق خاصی در مالزی برگزار می‌شود.

سبک زندگی مقرون‌به‌صرفه


کوالالامپور آن قدری که تصور می‌کنید، گران نیست. البته خدمات سطح بالا و لوکس و جاذبه‌هایی دارد که گران‌قیمت هستند؛ ولی بسیاری از فعالیت‌های تفریحی و جاذبه‌ها، بسیار ارزان و حتی رایگان هستند. غذا در مالزی بسیار ارزان است. غذاهای محلی و انواع کاری را می‌توانید با پرداخت کم‌ترین هزینه نوش جان کنید. البته رستوران‌های مجلل و لوکس این کشور، گران هستند؛ ولی همیشه می‌توانید غذایی متناسب با بودجه‌ در مالزی پیدا کنید.

چشم‌اندازهای متنوع


مزارع برنج، تپه‌های پوشیده از پوشش گیاهی جنگلی، مانگرو و سواحل جزیره‌ای، نسیم خنک نواحی مرتفع، مزارع سرسبز و دیدنی چای، گلخانه‌های کشت توت فرنگی، فرم‌های صخره‌ای زیبا، دره‌ها و شهرهای شلوغ و پرزرق و برق، دهکده‌های قدیمی و… تنها گوشه‌ای از چشم‌اندازهای متنوع مالزی هستند. این کشور دیدنی پر از جاذبه‌ها و تفریحات متنوع است.

فرهنگ و سنت‌های زنده


اهالی مالزی هنوز به سنت‌های خود پایبند هستند و فرهنگ و سنت در زندگی روزمره آن‌ها جایگاه مهمی دارد. صدای اذان مسجد، بوی عودهای هندی، محراب‌های چینی و… در همه جای مالزی وجود دارد. عادت‌های قدیمی و سنت‌ها هم در نواحی روستایی و هم در نواحی شهری، مورد توجه قرار می‌گیرد. حتی غذاها به شیوه سنتی تهیه می‌شوند. به همین خاطر عطر و طعم متمایزی دارند.

نشانه‌های تاریخ در گوشه و کنار شهرها


علاوه بر فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف که در مالزی وجود دارد، نشانه‌هایی از تاریخ را در گوشه و کنار این کشور می‌توانید ببینید. در موزه‌ها و آثار تاریخی می‌توانید نحوه شکل‌گیری برخی سنت‌ها و همینطور شکل‌گیری اقوام گوناگون را مشاهده کنید. بسیاری از سایت‌های باستانی‌شناسی مالزی قدمتی طولانی دارند. بعضی از آثار تاریخی از دوران قبل از استقلال این کشور باقی مانده‌اند.
بعضی از بناهای تاریخی، نشانه‌هایی از فرهنگ و مذهب اهالی را به دوش می‌کشند. مسجدها، معبدها و عمارت‌های قدیمی در گوشه و کنار شهرها وجود دارد و تاریخی و فرهنگ مالزی را به نمایش می‌گذارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!