۶ فایده شگفت انگیز نوشیدن آبلیمو و عسل

توریست مالزی – تا حالا چندبار به شما توصیه‌شده تا برای کاهش وزن، صبح‌ها آب گرم با لیمو و عسل را ناشتا بخورید؟ به نظرمی‌رسد، از بین تمام نکات...
توریست مالزی – تا حالا چندبار به شما توصیه‌شده تا برای کاهش وزن، صبح‌ها آب گرم با لیمو و عسل را ناشتا بخورید؟ به نظرمی‌رسد، از بین تمام نکات موثر کاهش وزن در اینترنت، این مطلب بیشتر از همه نقل شده‌است. هرکسی که تا به‌حال تلاش‌کرده وزنش را کاهش‌دهد، نوشیدن آب لیمو و عسل را بدون توجه به اینکه نتیجه‌می‌دهد یا نه امتحان‌کرده است. آیا آبلیمو و عسل به کاهش وزن کمک‌می‌کند؟ چرا این نوشیدنی را به عنوان بهترین چیزی که باید صبح‌ها ناشتا خورد پیشنهادمی‌دهند؟

لیمو اسیدسیتریک دارد و سرشار از ویتامین C است و همین باعث‌می‌شود لیمو خواص دارویی داشته‌باشد. لیمو یک آنتی‌اکسیدان است که ترکیبات زیست‌فعال زیادی در خود دارد. از طرف دیگر، عسل، یک شیرین‌کننده طبیعی است و خواص ضدباکتری و ضدعفونی دارد. هم لیمو و هم عسل غذاهای سالمی هستند و ترکیب‌کردن این دو نمی‌تواند بی‌نتیجه‌‌باشد.

فواید نوشیدن آبلیمو و عسل
اگر داستان‌ها تنها چیزی هستند که باید به آنها اعتمادکرد، در خواص کاهش‌دهنده وزن آب لیمو وعسل اغراق شده است. درواقع، کاری که این آب انجام‌می‌دهد این است که چربی را می‌سوزاند و این به معنای کاهش وزن نیست. به‌هرحال، این نوشیدنی آبلیمو و عسل ، فواید سلامتی بسیاری دارد. در اینجا به فواید این نوشیدنی فوق‌العاده نگاهی می‌اندازیم.

۱. انرژی‌زای اول صبح

نوشیدنی آبلیمو و عسل یک انرژی‌زای فوری است که می‌تواند شما را برای مدت طولانی نگه‌دارد. عسل یک غذای انرژی‌زاست. عسل به‌خاطر داشتن قندهای ساده مانند فروکتوز و گلوکوز، فورا کالری و انرژی می‌دهد. فقط این نیست، عسل دارای کربوهیدرات است و هر قاشق غذاخوری عسل، ۶۴ کالری دارد. درطول گوارش، کربوهیدرات‌های اصلی، فروکتوز و گلوکوز، به‌سرعت وارد خون شده و می‌توانند برای نیاز روزانه انرژی مصرف شوند.

۲. همه چربی‌ها را آب‌می‌کند

به نظرمی‌رسد تمام این‌ سال‌ها با این جمله که آبلیمو و عسل به کاهش وزن کمک‌می‌کند، فریب خورده‌ایم. محققان تغذیه دانشگاه ایالتی آریزونا دریافتند ویتامین C موجود در جریان خون ارتباط مستقیمی با اکسیداسیون چربی در طول ورزش و استراحت دارد. اکسیداسیون چربی، توانایی بدن در سوزاندن چربی و استفاده از آن به‌عنوان منبع سوخت است. همچنین، تحقیقات نشان‌داده‌اند که رژیم غذایی سم‌زدایی لیمو متشکل از آبلیمو با شیره افرا و شیره نخل (پالم نخل)، برای سوزاندن چربی بسیار موثر است. حالا دیگر می‌دانید که چرا در خیلی از رژیم‌های سم‌زدایی، لیمو نقش مهمی دارد، درست است؟

۳. به سم‌زدایی بدن‌تان کمک‌می‌کند

در مبحث رژیم‌های سم‌زدایی، لیمو نقش مهمی در سم‌زدایی بدن‌تان ایفامی‌کند. لیمو سرشار از ویتامین C است که آنتی‌اکسیدانی‌است که به ساخت گلوتاتیون کمک‌می‌کند. گلوتاتیون می‌تواند سم‌ها را خنثی‌کرده و به سم‌زدایی کبد کمک‌کند.

۴. روده را در بهترین شرایط قرارمی‌دهد

مرکباتی مانند لیمو آنتی‌اکسیدان هستند و فلاونوئید دارند که به جذب و ترکیب غذا در بدن کمک‌می‌کنند. اسید اسکوربیک موجود در لیمو، تولید اسید معده را برای کمک به گوارش، تحریک‌می‌کند. از سوی دیگر، عسل، از اختلالات گوارشی مانند زخم معده، التهاب معده و التهاب معدی‌روده‌ای جلوگیری‌کرده و یا آنها را درمان‌می‌کند. همچنین عسل دارای اثر پروبیوتیک بر روده است که باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش می‌شود. وقتی لیمو و عسل در آب ترکیب‌شوند می‌توانند به یبوست کمک‌کنند. این یک درمان خانگی رایج و از نظرکاربران واقعا موثر است.

۵. با این نوشیدنی، پوستی درخشان داشته‌باشید

مطالعات نشان‌می‌دهند آبلیمو و عسل ، سلاحی قوی علیه آکنه است. عسل، ضدمیکروب و در درمان زخم‌ها موثر است و همین مسئله، عسل را ماده ضروری محصولات آرایشی بهداشتی می‌کند. ترکیب عسل با خواص ضدباکتری و ضد آکنه لیمو، آب لیمو و عسل را به یک نوشیدنی قوی برای نرمی پوست و خلاصی از آکنه تبدیل‌می‌کند. مرکباتی مانند لیمو سرشار از ویتامین C هستند که در به تاخیر انداختن علائم پیری مانند چین‌وچروک صورت موثر است. اگر ترکیب عسل و لیمو بدون رقیق‌شدن با آب به‌صورت موضعی به‌کاررود، همان تاثیر نوشیدنی را دارد.

۶. می‌تواند هرروز با بیماری‌ها مبارزه‌کند

اگر مدام مریض‌می‌شوید، آب لیمو وعسل بهترین نوشیدنی است که می‌توانید روزتان را با آن شروع‌کنید. مرکبات مانند لیمو سرشار از فیتونوترینت هستند که سلامت را افزایش‌داده و با بیماری‌ها مبارزه‌می‌کند. این‌ میوه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی عالی هستند.

این نوشیدنی، به‌ویژه برای مراقبت از عفونت گلو نیز عالی است. عسل دارای خواص درمانی فوق‌العاده است و می‌تواند گلودرد را کاهش‌دهد. درباره خواص ضدباکتری لیمو صحبت‌کردیم. لیمو در ترکیب با عسل، در برابر عفونت‌ها جادومی‌کند.

مصرف منظم آبلیمو و عسل ، در طولانی‌مدت، می‌تواند خیلی از بیماری‌های تباهی (دژرانتیو) را مهارکند. همانگونه که می‌دانید، لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین C، فلاوونوئید، بتاکاروتن، لیمونویید، اسیدفولیک و فیبر رژیمی است که می‌توانند لیمو را در برابر بیماری‌های تباهی مانند بیماری قلبی‌عروقی، سرطان، فشارخون بالا، آب‌مروارید، سکته و غیره قوی‌کنند.

با درنظرگرفتن خیلی از فواید سلامتی این نوشیدنی، اگر نوشیدن آبلیمو و عسل را به یک عادت تبدیل‌کنید، یک دنیا فایده به شما می‌دهد. این نوشیدنی را باید چطور درست‌کرد؟ آب یک لیمو را در یک فنجان آب ولرم بچکانید. یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه‌کرده و خوب هم‌بزنید. این آب را هرروز صبح ناشتا بخورید.منبع : بازده

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!