آب هندوانه بخورید!

توریست مالزی –  آب هندوانه یک نوشیدنی مفید برای تامین آب مورد نیاز بدن  بخصوص در هوای گرم محسوب می شود. بعلاوه، این نوشیدنی بسیار کم کالری است. اما اینها تنها مزیت...

توریست مالزی –  آب هندوانه یک نوشیدنی مفید برای تامین آب مورد نیاز بدن  بخصوص در هوای گرم محسوب می شود. بعلاوه، این نوشیدنی بسیار کم کالری است. اما اینها تنها مزیت هندوانه نیست،

به گزارش سلامت نیوز، این میوه تابستانی دارای مواد بسیار مغذی است ،از بروز برخی از سرطانها جلوگیری می کند و با داشتن اسید آمینه شناخته شده و مفیدی با نام آرژنین، در بدن تولید اکسید نیتریک(یک متسع کننده عروقی) می کند و در دفع آمونیاک از بدن نیز نقش دارد.

ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می‌شوند و در نتیجه این نوشیدنی در مدت طولانی تازه نمی‌ماند. به همین دلیل معمولا در داخل بطری در فروشگاه‌های موادغذایی فروخته نمی‌شود. تمام خواص مفید آب هندوانه در شکل تازه این نوشیدنی است که در خانه سریع، آسان و ارزان تهیه می‌شود.




  آب هندوانه خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد،  که در خنثی کردن رادیکالهای آزاد موثر است . حجم پروتئین در ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و مصرف آن به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می‌کند. سرشار از پتاسیم است و درد وخستگی عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش می‌دهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که آب هندوانه برای درمان کوفتگی عضلانی پس از ورزش در سالن ورزشی بسیار خوب است. ضربان قلب پس از ورزش را ثابت نگه می‌دارد خستگی عضلانی را کاهش می‌دهد. وقتی هندوانه قبل از ورزش مصرف می‌شود، برای تسکین عروق خونی و بهبود گردش خون مفید است؛ زیرا دارای یک اسیدآمینه به نام ال سیترولین است. بدن سیترولین را از هندوانه به طور طبیعی دریافت می‌کند.


آب هندوانه نشاط آور و ضد گرماست ، هندوانه ویژه تقویت صفرا و ضد نقرس است. هندوانه هم میوه و هم سبزی است یعنی در واقع خواص هر دو را دارد و سرشار از بتاکاروتن و عامل ضد سرطان است.


در هر ۱۰۰ گرم هندوانه ۱۲ کالری وجود دارد، خربزه ۲۱ کالری، بر خلاف آن‌چه در ضرب المثل ایرانی شایع است که می‌گوید فکر نان کن که خربزه آب است، این میوه چاق کننده و افراط در آن بیماری قند می‌آورد. زادگاه هندوانه تاشکند بوده که جزء ایران قدیم است.هندوانه آب میوه‌ای نشاط آور، ضد گرما، یک نوشابه فیزیولوژیک است. برای هر سنی مفید و گوارا و سازگاری دارد.۹۵درصد وزن هندوانه آب است، اما سرشار از کلیسم و پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن، روی، نیکل، فلور،؛ ید و مواد قندی و تلخه است. آیا در میان‌وعده‌ها تنقلات می‌خورید؟ آیا در اواخر شب گرسنه می‌شوید؟ جایگزینی این مواد غذایی با آب هندوانه بدون شکر بسیار مفید است. چرا که آب هندوانه کالری بسیار کمی دارد، برای مبتلایان به کلسترول بالا هم خوب است، چربی ندارد و معده را پر می‌کند.

طالبی، گرمگ، دستنبو، خربزه همگی هم خواص و فقط از نظر مقدار قند تفاوت دارند.تنها اختلاف این میوه‌ها در سازگاری و ذائقه و حاوی اسیدهای آلی بودن که در این میان هندوانه مقام والائی در امر تغذیه در زمان گرم سال دارد. این میوه‌ها همگی ادارآور، شستشوی اسید اوریک، تمیز کردن بافت‌های کلیه بوده که ایده آل برای بیماران نقرسی و رماتیسمی است.

از آنجا که این میوه‌ها صفرا را به شدت تحریک می‌کنند نباید یک بار به مقدار زیاد خورده شود، به‌ویژه در مورد خربزه و غیره صادق است. ضمن این‌که معده و روده را دچار اختلال می‌کند. یک یا سه قاچ هندوانه یا خربزه و طالبی باندازه یک پرس استیک گوشت خوک یا گوساله صفرا را تحریک می‌کند.هندوانه و دیگر میوه‌های همین خانواده، باید تک و تنها بدون مواد غذایی دیگر خورده شود. هرگز با سایر میوه مخلوط نخورید. نفخ شکم، دل درد، کولیت موقت به همراه دارد. افراد در خربزه و طالبی شیرین یا کامبوزه، عسلی می‌تواند عامل ابتلا به بیماری قند شود.

 آب هندوانه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است،  آب هندوانه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی چون ویتامین A، B، C، پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، روی، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است. نوشیدن یک لیوان آب هندوانه برای صبحانه، یک راه خوب برای برآورده شدن بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای شما است. آب هندوانه شامل یک آنتی‌اکسیدان به نام لیکوپن است که التهاب رگ‌های خونی که منجر به سکته قلبی و همچنین افزایش فشارخون و دیابت می‌شود را کاهش می‌دهد

برای بیماری‌های قلبی و عروقی خوب است, اگر شما یک ناراحتی قلبی دارید مطمئن باشید که برای حفظ سلامت قلب و عروق تان مصرف آب هندوانه مفید است. آب هندوانه شامل یک آنتی‌اکسیدان به نام لیکوپن است که التهاب رگ‌های خونی که منجر به سکته قلبی و همچنین افزایش فشارخون و دیابت می‌شود را کاهش می‌دهد.

 از سرطان پیشگیری می‌کند، مطالعات ثابت می‌کند که آب هندوانه می‌تواند از سرطان پیشگیری کند، کارشناسان مصرف این میوه را به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، توصیه می‌کنند. همچنین آب هندوانه می‌تواند از ابتلا به سرطان‌های مختلف از جمله سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

انرژی زا است،  بسیاری از کارشناسان معتقدند که نوشیدن آب هندوانه در صبحانه می‌تواند انرژی دهنده باشد. قند طبیعی و محتوای آب بالا در آب هندوانه نیازهای انرژی را در طول روز برطرف می‌کند. با این توضیحات نوشیدن یک لیوان آب هندوانه برای بدن بسیار منفعت دارد.

آب هندوانه استخوان‌ها را محکم می‌کند،  آب هندوانه برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های مربوط به استخوان از جمله انواع مختلف ورم مفاصل خوب است. از آنجا که حاوی کلسیم است، می‌تواند به تقویت ساختار استخوان‌ها کمک کند



پاسخی ارسال کنید

*

*

4 − سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!