آیا واقعا هواپیماها پر از ویروس و باکتری هستند؟

توریست مالزی – حفاظت از سلامتی در طول سفر دشوار است. ما دوست نداریم در تعطیلات یا پس از برگشت به منزل مریض باشیم. به گزارش کجارو، آیا واقعا...
توریست مالزی – حفاظت از سلامتی در طول سفر دشوار است. ما دوست نداریم در تعطیلات یا پس از برگشت به منزل مریض باشیم.
به گزارش کجارو، آیا واقعا هوای داخل هواپیما پر از ویروس و باکتری است؟ جواب مثبت و منفی است. خیلی از مردم تصور می‌کنند که هوای داخل کابین پر از باکتری و ویروس است، ولی در واقع داخل هواپیما از چیزی که تصور می‎کنید تمیز‎تر است.
بیشتر هواپیماهای مدرن از سیستم هپا با تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کنند که آلودگی را از هوا خارج می‌کند و مدام در حالت فعال قرار دارد. سازندگان هواپیما دوست دارند دقت و پاکیزگی این تکنولوژی را در سطح سیستم‎های بیمارستانی معرفی کنند، در نتیجه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که هوای داخل هواپیما تمیز است.
همان‌طور که می‎دانید پرواز با هواپیما باعث می‌شود آب بدن خود را از دست بدهید، چون این هوا فشرده شده است و هیچ رطوبتی ندارد. کسانی که در دنور، آلپ یا کاتماندو زندگی کرده‎اند، با این شرایط کاملا آشنایی دارند. هوای خشک راه‎های هوایی بینی شما را مسدود می‌کند در نتیجه مکانیسم‎های دفاعی طبیعی بدن مثل تولید موکوز برای بیرون راندن باکتری و ویروس مشکل می‎شود.
نبود رطوبت، قرار گرفتن در کنار تعداد زیادی آدم در محیطی بسته و این واقعیت که ممکن است خیلی از آن‌ها دست‎هایشان را نشسته باشند، همگی عوامل مهمی هستند. هواپیماها معمولا به‌طور مرتب تمیز می‎شوند. البته ممکن است این نظافت کاملا دقیق و کامل اجرا نشود، چون زمان محدودی بین نشستن هواپیما و آماده شدنش برای پرواز بعدی وجود دارد و تمام امور نظافتی در همین زمان کوتاه انجام می‎شود.
در مجموع آلودگی در هواپیماها با اماکن عمومی فرق چندانی ندارد. مثل اتوبوس، مترو، سینما یا رستوران‌ها که البته در مورد پاکیزگی این مکان‎ها هم حرف و حدیث بسیاری شنیده‎ایم. یکی از فوق‌العاده‎ترین و در عین حال کثیف‎ترین نوع تکنولوژی که در این رابطه دیده‎ام به شرکت Germfalcon مربوط می‎شود. شرکتی که ربات‌های نظافتچی مجهز به نور فرابنفش می‎سازد و در فضاهای خالی هواپیما حرکت می‌کند و هرگونه آلودگی را پاک می‎کند.
برای اینکه واقعا بدانند هواپیماها چقدر آلوده هستند، شرکت Germfalcon از محیط داخلی و صندلی های آن نمونه‌برداری کردند و نمونه را در ظرف‎های مخصوص آزمایشگاهی قرار دادند. سورپرایز! آلوده‌ترین قسمت هواپیما بخش بالایی صندلی و محل قرار گرفتن سر مسافران است. چون تک تک مسافران هنگام راه رفتن در راهروی وسط هواپیما دست‎هایشان را روی آن قرار می‎دهند. احتمالا هیچ کدام از مسافران در چنین فضای کوچکی فرصت شستن دست‎هایشان را نداشته‎اند. واقعیت این است که در تمام وسایل حمل‌و‌نقل عمومی چنین شرایط مشابهی وجود دارد.
بهتر است از دست زدن به این نقاط خاص خودداری کنید یا پس از خارج شدن از هواپیما دست‎هایتان را ضدعفونی کنید.
تعداد زیادی از مسافران از ژل‎های ضدعفونی کننده‎ی الکلی استفاده می‎کنند، ولی بهتر است هنگام خرید آن‎ها مدلی را تهیه کنید که در پیچی دارد. به این ترتیب ممکن نیست در حین فشار درون کیف دستی شما باز شود و تمام وسایل‌تان را کثیف کند. با این اوصاف به نظر من استفاده از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده بهترین گزینه است. حتی پس از پاک شدن دست‎ها می‎توانید سینی هواپیما، محل قرار گرفتن دست، صفحه‌نمایش و ریموت کنترل را پاک کنید.
مهم‎ترین توصیه‎ی من به شما این است که هنگام وارد شدن و خارج شدن از هواپیما به جایی دست نزنید. برای رعایت بهداشت در هواپیما سعی کنید دست‎هایتان را بشویید و گاهی از دستمال مرطوب استفاده کنید. سپس با همان دستمال محیط اطراف‌تان را هم تمیز کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!