آینده خودروسازی مالزی در گرو همکاری با ژاپن

توریست مالزی –  ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی از لزوم همکاری با شرکت‌های ژاپنی برای تولید خودروی ملی جدید در این کشور سخن گفت. به گزارش بلومبرگ ماهاتیر محمد در...

توریست مالزی –  ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی از لزوم همکاری با شرکت‌های ژاپنی برای تولید خودروی ملی جدید در این کشور سخن گفت.


به گزارش بلومبرگ ماهاتیر محمد در کنفرانسی در ژاپن گفت:«هدف ما این است که تولید خودروی ملی جدیدی را آغاز کنیم. مالزی توان تولید همه اجزای خودرو را دارد و می‌توانیم با شراکت خودروسازان خارجی به این هدف برسیم.»


در دوره پیشین نخست‌ وزیری ماهاتیر محمد شرکت خودروسازی «پروتون» بنیان گذاشته شد. با وجود یارانه‌های دولتی پرشمار و حمایت‌های مالی دولت، پروتون عملکرد مناسبی نداشت. این خودروساز در سال ۲۰۱۲ خصوصی‌سازی شد و هلدینگ چینی «جیلی» نیز سال گذشته نیمی از سهام این شرکت را خرید.


ماهاتیر محمد موفقیت صنعت خودرو ژاپن را در گرو همکاری با خودروسازان بزرگ جهانی، خصوصا شرکت‌های توانمند ژاپنی می‌داند. او گفت: «ما در آغاز راه باید بر فناوری‌های خارجی و شرکای خارجی تکیه کنیم تا بعدها بتوانیم تمام فرآیند خودروسازی را با تکیه بر توان داخلی به پیش ببریم.»


پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!