اتحادیه اروپا فرودگاه‌های ایران را از نظر اقدامات ضد کرونا «امن» اعلام کرد

توریست مالزی – آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاه‌های کشورهای مختلف جهان را که اقدامات لازم برای کاهش شیوع کرونا از جمله ضد عفونی...
توریست مالزی – آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاه‌های کشورهای مختلف جهان را که اقدامات لازم برای کاهش شیوع کرونا از جمله ضد عفونی کردن هواپیماها در آن انجام می‌شود، منتشر کرد.

به گزارش یورونیوز، این آژانس در توضیح فهرست فرودگاه‌ها نوشته است که این فهرست «تنها با هدف اطمینان یافتن از اقدامات اضافی برای حفاظت از مسافران و خدمه هواپیماها» در شرایط شیوع کرونا در فرودگاه‌ها تهیه شده و مراد از آن «توصیه به رعایت محدودیت‌های مسافرتی» یا سایر «اقدامات همگانی بهداشتی مانند قرنطینه» وضع شده به دست دولت‌ها نیست.

به گفته مسئولان آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، این فهرست با هماهنگی کشورهای عضو این آژانس و عمدتا بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا و سایر مؤسسات معتبر بهداشت همگانی تهیه شده و با مشورت با همین نهادها به طور مداوم به‌روز می‌شود.

در أخرین فهرست آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، «تمام» فرودگاه‌های ایران و افغانستان از نظر اقدامات ضد کرونا «امن» ارزیابی شده است. این آژانس موارد زیر را از جمله شاخص‌های مورد استفاده خود برای تهیه فهرست فرودگاه‌های «امن» کرونایی در کشورها و مناطق مورد مطالعه ذکر کرده است:

– آمار موارد ابتلای فعال
– آمار موارد بهبود یافته
– میزان رشد آمار روزانه موارد ابتلا و آمار روزانه موارد فعال
– آمار سرانه آزمایشات
– سرانه مرگ و میر و آمار روزانه فوتی‌ها
– نسبت‌سنجی آمار در مناطق شهری و روستایی
– تعداد و بزرگی فرودگاه‌هایی که در یک منطقه یا برای یک جمعیت خاص از آنها بهره‌برداری می‌شود
– شاخص پراکنش ویروس؛ اگر سرایت ویروس از یک نفر به بیشتر از یک نفر باشد این شاخص با شاخص‌های دیگر همخوانی دارد

بر اساس فهرست ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، نام چندین فرودگاه‌ در کشورهای مهم اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا و نیز در خارج از اروپا از جمله آمریکا، کانادا، روسیه، برزیل در میان فرودگاه‌های امن از نظر اقدامات ضد کرونا دیده نمی‌شود. همچنین، آن گونه که در این فهرست دیده می‌شود وضعیت فرودگاه‌های چین، خاستگاه کرونا در جهان بررسی نشده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!