احتمال تبدیل شدن “جنوب شرق آسیا” به کانون بعدی کرونا

توریست مالزی – شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در منطقه جنوب شرق آسیا به سرعت در هفته‌های اخیر افزایش یافته است که این امر با نگرانی‌های زیاد کارشناسان مبنی...
توریست مالزی – شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در منطقه جنوب شرق آسیا به سرعت در هفته‌های اخیر افزایش یافته است که این امر با نگرانی‌های زیاد کارشناسان مبنی بر این همراه بوده که این منطقه می‌تواند به یک کانون شیوع جدید برای بیماری کووید-۱۹ تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، طبق آمارهای رسمی دانشگاه جان هاپکینز، منطقه جنوب شرقی آسیا از روز گذشته (یک‌شنبه) به طور کلی ۲۸ هزار مورد ابتلا را گزارش داده که اندونزی، فیلیپین، مالزی و سنگاپور ۸۷.۹ درصد از این موارد را تشکیل می‌دهند.

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که به دلیل پایین بودن میزان تست‌های انجام شده در کشورهایی مانند اندونزی و فیلیپین ممکن است ده‌ها هزار مورد ابتلای دیگر کشف نشده باشند.

در سنگاپور موارد ابتلا در دو هفته گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته و دسته‌های جدیدی از ابتلا در بین کارگران مهاجر ساکن خوابگاه‌های پرازدحام مشاهده شده است. این در حالی است که در آغاز همه‌گیری این ویروس، نحوه کنترل شیوع توسط دولت سنگاپور در سطح بین‌المللی به عنوان الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده بود.

ظرفیت انجام تست کروناویروس در سراسر آسیای جنوب شرقی متفاوت است. با توجه به داده‌های گردآوری شده توسط سایت “ورلداُمتر”، سنگاپور با ۱۶ هزار و ۲۰۳ تست در هر میلیون نفر در میان‌ کشورهایی با بیشترین میزان انجام تست در جهان قرار دارد، در حالی که میانمار با ۸۵ تست به ازای هر میلیون نفر جمعیت در رده‌های آخر این جدول جهانی قرار گرفته است. اما کارشناسان به دلیل جمعیت زیاد اندونزی و فیلیپین بیشتر نگران شیوع کروناویروس جدید در این کشورها هستند.

آمارها حاکیست اندونزی که با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر، چهارمین جمعیت بزرگ جهان را دارد، در کل حدود ۴۲ هزار تست کرونا انجام داده است. این معادل ۱۵۴ تست در هر میلیون نفر بوده که یکی از کمترین‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود. مقامات اندونزی اعلام کرده‌اند که هدف آن‌ها انجام روزانه ۱۰ هزار تست است و پیش‌بینی کرده‌اند که با افزایش تست‌های کرونا، موارد ابتلا به ۹۵ هزار مورد برسد.

رئیس جمهوری فیلیپین هفته گذشته از تهیه ۹۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا خبر داد که به ۱۰۰ هزار کیت قبلی در حال استفاده اضافه شده است. دولت فیلیپین اقدامات قرنطینه‌ای سختگیرانه‌ای را در کشور اجرا کرده است اما مدل‌سازی‌های آن‌ها نشان می‌دهد که حدود ۷۵ درصد از موارد ابتلا معادل حدود ۱۵ هزار نفر تشخیص داده نشده‌اند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌بی‌سی، اندونزی، بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی اولین مورد خود از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را در اوایل ماه مارس گزارش داد، این در حالی است که کشورهای همسایه مانند سنگاپور و مالزی شناسایی موارد ابتلا به این بیماری را از ژانویه آغاز کردند. در این زمان هم‌چنین شماری از مسافران اندونزیایی به سنگاپور و مالزی علائم بیماری کووید-۱۹ را از خود نشان داده بودند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!