پلیس مالزی از پهپاد برای نظارت بر قوانین فاصله گذاری اجتماعی استفاده می کند

توریست مالزی – پلیس مالزی از فناوری پهپاد، پرنده‌های بدون سرنشین مانند کوادکوپترها برای نظارت بر اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و پخش داروهای ضد عفونی کننده استفاده می‌کند....
توریست مالزی – پلیس مالزی از فناوری پهپاد، پرنده‌های بدون سرنشین مانند کوادکوپترها برای نظارت بر اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و پخش داروهای ضد عفونی کننده استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری “برناما” ، پلیس مالزی در کامپونگ بارو از پهپادها همچنین برای اسپری مواد ضد عفونی درمعابر عمومی به منظور مهار شیوع ویروس کرونا استفاده کرده است.

شرکت توسعه فناوری مالزی پیشتر اعلام کرد به منظور حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط برای مقابله با شیوع کرونا، فناوری‌های روباتیک، چاپ سه بعدی و فناوری‌های پهپادی به عنوان راه حل‌های تولیدی ارائه می‌دهد.

نورحلیم یونس رئیس شرکت توسعه فناوری مالزی دراین زمینه گفته بود این شرکت در حال حاضر از سوی وزارت علوم و فناوری مالزی مسئول اجرای برنامه‌هایی برای بررسی کاربرد این فناوری‌ها به منظور کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط شده است.

استفاده از فناوری پهپاد توسط نیروهای مسلح مالزی برای مقابله با کرونا با استقبال روبه رو شده و با توجه به اینکه این فناوری‌ها مجهز به بلندگوو دوربین‌های قوی هستند، نشر اطلاعات عمومی، نظارت بر رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی از جمله اهداف این اقدام بوده است.

طبق این گزارش ۱۵ سازمان دولتی در مالزی و ازجمله نیروهای دفاع مدنی دراین کشور مجوز استفاده از پهپاد برای مقابله با کرونا را به دست آوردند. نیروهای مسلح مالزی پیشتر از این فناوری در مناطق مرزی و دریایی استفاده کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!