استقبال مالزی از همکاری با دانشگاه تهران

توریست مالزی – سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی با حضور مسئولان آموزش عالی مالزی گفت: وزارت علوم، برای توسعه هرگونه همکاری...
توریست مالزی – سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی با حضور مسئولان آموزش عالی مالزی گفت: وزارت علوم، برای توسعه هرگونه همکاری بین دو کشور ایران و مالزی به خصوص در قالب تبادل دانشجویان بورسیه اعلام آمادگی می کند.
به گزارش دانشگاه تهران، عبدالحمید علیزاده درباره ظرفیت‌ها و سیاست‌گذاری‌های بین‌المللی ایران برای جذب دانشجو و همکاری‌های آموزشی پژوهشی دوجانبه و چندجانبه میان دو کشور اظهار کرد: وزارت علوم در خصوص تبادل اعضای هیات علمی برای فرصت مطالعاتی و نیز انجام تحقیقات مشترک بین دو کشور اعلام آمادگی می کند.

همکاری با مالزی پتانسیل طلایی است
در ادامه عباس قنبری مشاور بین‌الملل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی، تحقیقاتی و بین المللی دانشگاه تهران و نیز آماری از همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دو کشور ایران و مالزی به خصوص در حوزه تولید مقاله علمی توسط پژوهشگران ایرانی و مالزیایی، گفت: این همکاری ها پتانسیلی طلایی است که دو کشور کمتر به آن توجه کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۲ تا پایان ۲۰۱۷ بیش از ۵ هزار سند علمی مشترک بین پژوهشگران ایرانی و مالزیایی تولید و منتشر شده، تصریح کرد: همین امر مالزی را به سومین شریک بین المللی ایران در تولید اسناد علمی و ایران را به چهارمین شریک بین المللی مالزی در تولید اسناد علمی در سطح جهان تبدیل کرده است.
قنبری همچنین با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار محقق از دو کشور در تولید این میزان سند علمی نقش داشته اند، خاطرنشان کرد که وجود چنین پتانسیل علمی-دانشگاهی بین دو کشور، ظرفیت بی نظیری برای توسعه همکاری ها محسوب می شود.

استقبال مالزی از همکاری با دانشگاه تهران
داتین سیتی هَمیشا دبیر کل آموزش عالی وزارت علوم کشور مالزی، سفر به تهران و دیدار از دانشگاه تهران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و تمایل وزارت علوم مالزی را برای آغاز و ادامه هرچه بیشتر همکاری‌های آموزشی میان دو کشور اعلام کرد.
وی همچنین تاکید کرد که سیاست دولت مالزی ترویج گفتگو و تلاش برای رسیدن به نگرش مشترک از طریق پژوهش‌های آکادمیک میان کشورهای مسلمان است؛ چرا که دولتمردان متوجه شده‌اند که برای قدم برداشتن در راه صلح و همبستگی، اهمیت دادن به آرای اندیشمندان علوم انسانی و اجتماعی از ارزش بالایی برخوردار است.
همیشا دبیر کل آموزش عالی وزارت علوم کشور مالزی در راس هیات عالی رتبه وزارت علوم و دانشگاه های برتر این کشور به همراه داتوک رستم یحیی سفیر مالزی در ایران از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بازدید کردند که در پایان این دیدار، دو قرارداد همکاری پژوهشی میان دانشگاه پوترا (یو.پی.ام) و اوتارا (یو.یو.ام) مالزی و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به ترتیب در حوزه ‘تدوین الگوی مناسب از مسئولیت پذیری اجتماعی’ و ‘سواد رسانه‌ای’ امضا شد.
در این نشست، علاوه بر هیات رئیسه دانشکده علوم اجتماعی، علیزاده مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم و نیز مهدی پورفتح رئیس مرکز همکاری های کاربردی دانشگاه تهران حضور داشتند.
در جمع بندی نشست مقرر شد موضوع همکاری‌های بالقوه میان دانشکده علوم اجتماعی و دانشگاه‌های برتر مالزی در حوزه راه اندازی دوره های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، تبادل دانشجو، پژوهش مشترک میان اساتید، برگزاری کنفرانس و دوره‌های کارشناسی ارشد مشترک مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار + چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!