استقلال و پرسپولیس رسما از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند

توریست مالزی – کنفدراسیون فوتبال آسیا در اطلاعیه ای از ابطال قطعی پروانه حرفه ای سه تیم استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان و غیبت این سه تیم در...
توریست مالزی – کنفدراسیون فوتبال آسیا در اطلاعیه ای از ابطال قطعی پروانه حرفه ای سه تیم استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان و غیبت این سه تیم در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

به گزارش ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در اطلاعیه ای از حذف استقلال ، پرسپولیس و گل گهر از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که AFC قبل از اتمام سال ۲۰۲۱ در نامه به فدراسیون فوتبال از وجود نقایص در پرونده حرفه ای این سه تیم خبر داده و خواستار ابطال مجوز حرفه ای آن ها و غیبت در لیگ قهرمانان آسیا شده بود اما پنج روز برای ارائه اسناد و مدارک مهلت داده بود.

با ارسال مدارک و بررسی های انجام شده که تا ششم ژانویه به طول انجامید، این کنفدراسیون از حذف قطعی سه تیم ایرانی خبر داده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: نهاد مستقل کنترل ورودی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ECB) در تصمیمی مجوز باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و باشگاه گل گهر سیرجان (هر سه باشگاه‌ از جمهوری اسلامی ایران) را برای حضور در مسابقات لغو کرد. این تصمیم بر اساس مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین نامه مجوز باشگاه های AFC صادر شده است.

ECB تشخیص داد که این سه باشگاه تمام معیارهای اجباری (طبق ماده ۳.۱ و ۳.۲ (a) مقررات مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا) را برآورده نکرده‌اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به آنها داده شود. بنابراین باشگاه های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را ندارند.

علاوه بر این، این نهاد کنترلی مستقل، درخواست فوق العاده ارائه شده توسط باشگاه گل گهر سیرجان را رد کرد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

5 + 17 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!