اعتراض انور ابراهیم به تحقیقات “بدخواهانه” پلیس مالزی

توریست مالزی – پلیس مالزی انور ابراهیم، رهبر اپوزیسیون مالزی را احضار کرد تا درباره فهرست ۱۲۱ قانونگذاری که ادعا می شود از نخست وزیری او حمایت می کنند،...
توریست مالزی – پلیس مالزی انور ابراهیم، رهبر اپوزیسیون مالزی را احضار کرد تا درباره فهرست ۱۲۱ قانونگذاری که ادعا می شود از نخست وزیری او حمایت می کنند، شفاف سازی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبر اپوزیسیون مالزی گفت، تحقیقات پلیس در رابطه با فهرست قانونگذاران حامی او برای پست نخست وزیری اقدامی “بدخواهانه” است تا برای افشای اسامی آن نمایندگان فشار وارد کنند. انور حدود پس از دو ساعت بازپرسی گفت تنها پادشاه مالزی حق دارد تا درباره جزئیات کامل این قانونگذاران که از کسب اکثریت او در پارلمان حمایت می کنند، مطلع باشد.

او به خبرنگاران حاضر مقابل اداره پلیس گفت: به اینجا نیامدم تا درباره اسامی آن مقام های سیاسی همکاری کنم چون ارتباطی به آنها ندارد. این مساله ای بین من و پادشاه است. این کاملا تلاشی بدخواهانه است. این آشکارا یک آزار و اذیت سیاسی است و کاملا واضح است که یک دستور کار سیاسی به پلیس داده اند. وی گفت: بابت شش پرونده تحت تحقیقات قرار دارد، از جمله ادعای روابط جنسی.

با این حال پلیس مالزی امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای هرگونه فشار سیاسی در زمینه تحقیقات خودش را رد کرد. در این بیانیه آمده است: این تحقیقات به شکل حرفه ای و بدون هرگونه فشار سیاسی یا دستورالعمل از جانب احزاب سیاسی انجام می شود.

انور ابراهیم سه شنبه گذشته به دیدار پادشاه مالزی رفت تا به گفته خودش، لیست حامیانش را نشان داده و اثبات کند که از حمایت کافی برای تشکیل دولت جدید برخوردار است. اما کاخ سلطنتی بعدا اعلام کرد، انور تنها تعداد قانونگذاران را اطلاع داده است و از او خواست تا به فرایند قانون اساسی احترام بگذارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!