اعتراض به انتصاب یک تراجنسی به عضویت در کمیته CCM مالزی

توریست مالزی – انتصاب رانیا زارا مدینا به عضویت کمیته مکانیسم هماهنگی کشور مالزی (CCM) با اعتراض شاخه زنان حزب آمنو روبرو شد. به گزارش استار، رانیا که برنده...
توریست مالزی – انتصاب رانیا زارا مدینا به عضویت کمیته مکانیسم هماهنگی کشور مالزی (CCM) با اعتراض شاخه زنان حزب آمنو روبرو شد.
به گزارش استار، رانیا که برنده جایزه ملکه زیبایی تراجنسی بوده است با انتصاب جدید، نماینده جامعه تراجنسی های مالزی در کمیته CCM خواهد بود.
داتوک توعینی احمد، رئیس شاخه زنان حزب آمنو این موضوع را مطرح کرد که تراجنسی ها دچار ناهنجاری و سرخوردگی جنسی هستند که با ارزش ها و اعتقادات اکثریت مردم مالزی سازگاری ندارد و با همین استدلال، انتصاب یادشده را محکوم کرد.
وی گفت: فرهنگ تراجنسی با ماده ۳۷۷A قانون جرایم کیفری و ماده ۲۵ و ۲۶ و ۲۸ قانون شریعت مغایرت دارد. آیا این انتصاب به معنای این است که دولت مالزی، کسانی را که فرهنگ تراجنسی را تبلیغ می کنند، به رسمیت می شناسد؟
از سوی دیگر، دکتر لی بون، معاون وزیر بهداشت مالزی ضمن دفاع از انتصاب رانیا به عضویت کمیته CCM گفت: کمیته CCM در سال ۲۰۰۹ توسط دولت مالزی تاسیس شد تا موانع دریافت کمک های مالی Global Fund برای مبارزه با بیماری ایدز را رفع کند. یکی از نیازهای اولیه تعیین شده از سوی Global Fund تشکیل کمیته CCM مرکب از ۲۵ عضو که نماینده سازمان های دولتی، سازمان های غیردولتی(NGO)، متخصصین و نمایندگان گروهای هدف کمیته بوده است. گروه های هدف شامل تراجنسی ها، روسپی ها، معتادان و کسانی هستند که با بیماران ایدز زندگی می کنند.
در برابر اعتراض آمنو، مرکز گالن برای سیاست گذاری جامعه و بهداشت و شورای ایدز مالزی، انتصاب رانیا را ستودند و آن را یک قدم مثبت در مبارزه با بیماری ایدز دانستند.
آزرول محد کلیب، رئیس اجرایی مرکز گالن همچنین گفت: یکی از دلایل موفقیت مالزی در کاهش آمار مبتلایان ایدز،مشارکت دادن آن دسته از گروه های اجتماعی است که به حاشیه رانده شده اند. مالزی پیش از این نیز دارای عضو تراجنسی درکمیته CCM بوده است. این نشان می دهد که مالزی، تراجنسی ها را نه به عنوان مشکل بلکه به عنوان بخشی از راه حل شناخته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!