افراد زیر ۵۰ سال برای دومین تقویت کننده عجله نکنند

توریست مالزی – تقویت کننده های کووید – ۱۹ در مالزی احتمالاً به همان اندازه رایج می شوند که واکسن آنفولانزا در غرب رایج شده است. این احتمال وجود...
توریست مالزی – تقویت کننده های کووید – ۱۹ در مالزی احتمالاً به همان اندازه رایج می شوند که واکسن آنفولانزا در غرب رایج شده است. این احتمال وجود دارد که در سرتاسر جهان نیز این اتفاق بیفتد.

به گزارش نیواستریت تایمز، دکتر مالینا عثمان، کارشناس بهداشت عمومی گفت: پرسش‌هایی درباره آینده تقویت‌کننده‌ها در حالی مطرح می‌شود که مالزی راه کشورهایی مانند سنگاپور و ایالات متحده را با معرفی دومین واکسن تقویت‌کننده برای سالمندان مبتلا به بیماری‌های همراه و کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله با نقص ایمنی دنبال می‌کند.

دکتر مالینا، که دانشیار دانشگاه پوترای مالزی است، گفت: تجویز تقویت کننده برای ۱۰ میلیون دریافت کننده واکسن Sinovac بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از افرادی که دو دوز واکسن Sinovac را دریافت کرده اند، بیش از سه ماه از دوز دوم مصونیت کافی ندارند و نیاز به تزریق سوم از واکسن Pfizer یا Moderna را دارند.

دکتر سانجی رامپال، اپیدمیولوژیست، گفت: تقویت‌کننده‌های دوره‌ای واکسن کووید-۱۹ ممکن است برای گروه‌های پرخطر در آینده مورد توجه قرار گیرد. با این حال، واکسن ها باید به روز شوند تا انواع فعلی را پوشش دهند، مانند آنچه با واکسن آنفولانزا انجام می شود. ما مطمین نیستیم که تقویت کننده بعد از شش ماه چه فوایدی خواهد داشت؟ شواهد نشان می دهد استقبال کمی از تزریق واکسن چهارم وجود دارد.

دکتر آوانگ گفت : این یک استراتژی بهداشت عمومی پایدار نیست، زیرا ما نمی‌توانیم هر شش ماه یا بیشتر یا هر بار که یک نوع جدید ظاهر می‌شود، تقویت‌کننده‌ها را ادامه دهیم.
‘تکرار تقویت کننده ها نه تنها پرهزینه خواهد بود، بلکه مشخص نیست که آیا این امر برای سیستم ایمنی بدن مضر خواهد بود یا نه.’

او گفت: افراد زیر ۵۰ سال باید اولین تقویت کننده خود را دریافت کنند و برای دومین تقویت کننده عجله نکنند، زیرا باید از تزریق دوز چهارم تا زمانی که نوع خطرناک تر ظاهر شود، خودداری شود. عموم مردم نیز باید به مداخلات غیردارویی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و ضدعفونی برای محافظت در برابر عفونت ادامه دهند.

اگر فردی نوبت سوم (اولین تقویت کننده) را تزریق کرده باشد و سپس به کووید-۱۹ مبتلا شده باشد، برای دریافت نوبت چهارم عجله ای وجود ندارد، زیرا این احتمال وجود دارد که سطح آنتی بادی برای چند ماه بالا بماند و مهمتر از آن. نشان داده شده است که ایمنی سلولی بیشتر دوام می آورد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!