افزایش تعامل اجتماعی شهروندان با زیباسازی شهر پونگل سنگاپور

توریست مالزی – در شهر پونگل کشور سنگاپور ناحیه جدیدی از شهر زیباسازی شده است که علاوه بر یک کلینیک مراقبت‌های پزشکی، به عنوان مرکز جدیدی برای انجمن مسکن...
توریست مالزی – در شهر پونگل کشور سنگاپور ناحیه جدیدی از شهر زیباسازی شده است که علاوه بر یک کلینیک مراقبت‌های پزشکی، به عنوان مرکز جدیدی برای انجمن مسکن و توسعه با امکانات عمومی پیشرفته عمل می‌کند.

به گزارش ایمنا، در رقابتی که بین معماران و طراحان سراسر دنیا برای طراحی منطقه جدیدی در پونگل برگزار شد، گروهی از معماران اهل کشور انگلیس با همکاری طراحان برجسته سنگاپوری بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند.

پروژه جدید که Oasis Terrace نام گرفت، فضایی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع را در برگرفته است که از این فضا ۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع به درمانگاه‌های پزشکی اختصاص داده شده است. فضای باقیمانده نیز شامل باغ‌های عمومی، فضاهای بازی، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های غذاخوری و مراکز آموزشی است که همه این مکان‌ها شکل جدیدی از یک توسعه یکپارچه را به وجود آوده است.

معماران در زمان طراحی پروژه Oasis Terrace امیدوار بودند که این ناحیه جدید به عنوان فضایی برای ایجاد یک جامعه عمل کند و تعاملات اجتماعی بین شهروندان پونگل را افزایش دهد. به عنوان مثال، یک مرکز اجتماعی جدیدی در این ناحیه احداث شده است که از تراس‌های بزرگی مملو از گیاهان سبز تشکیل شده است که پوشش سبز این تراس‌ها به سمت مسیر آب رودخانه مقابل امتداد یافته است. این مرکز اجتماعی نه تنها نقش زیبایی‌شناسی شگفت‌انگیزی در ناحیه جدید ایفا می‌کند، بلکه محلی برای گرد هم آمدن ساکنان منطقه و مشارکت در کشت مزرعه به شمار می‌رود.

کل ناحیه جدید به وسیله تراس‌ها وسکوهای سبز تعبیه شده در سازه‌های جدید به هم پیوند داده شده است و در زیر سایبان این فضاهای سبز فروشگاه‌ها، کافه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، مراکز آموزشی و اتاق‌های مجتمع درمانی قرار گرفته شده است. تمام سازه‌ها از فضاهایی کاملا باز تشکیل شده است که این فضاهای باز نور طبیعی و باد ملایم را به داخل آن‌ها هدایت می‌کند.

شاهراهی عظیم قسمت شمال و جنوبی را به دو دسته تقسیم می‌کند که در این دو فضا، درمانگاه‌ها و مراکز تجاری از هم جدا می‌شود. ناحیه سبز پونگل با الهام از طبیعت زیبای رودخانه مقابل ساخته شده است و در آن تمام عناصر طبیعی در نظر گرفته شده است.

پروژه Oasis Terrace یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های انجام شده در کشور سنگاپور تا به حال است که ساکنان بسیاری از پونگل و حتی از سراسر کشور سنگاپور را دور هم جمع می‌کند. پس از تکمیل این پروژه، معماران زیادی در سراسر کور سنگاپور دست به طراحی‌هایی مشابه زده‌اند که البته هیچ کدام از طراحی‌های جدید به زیبایی Oasis Terrace نبوده است. هدف از طراحی این پروژه افزایش تعامل و نشاط شهری با استفاده از زیباسازی بود که معماران توانستند به خوبی آن را اجرا کنند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

شش + 20 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!