اقتصاد آلمان به دو میلیون نیروی کار ماهر نیازمند است

توریست مالزی – کمبود نیروی کار ماهر یکی از مشکلات فزاینده و حاد اقتصاد آلمان است. در نظرسنجی از ۲۲ هزار شرکت بیش از نیمی از این شرکت‌ها گفته‌اند...
توریست مالزی – کمبود نیروی کار ماهر یکی از مشکلات فزاینده و حاد اقتصاد آلمان است. در نظرسنجی از ۲۲ هزار شرکت بیش از نیمی از این شرکت‌ها گفته‌اند که نیاز شدیدی به نیروی کار دارند و نمی‌توانند جای خالی را در شرکت‌های خود پر کنند.

به گزارش دویچه وله در یک نظرسنجی جدید که توسط اتاق بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) از ۲۲ هزار شرکت انجام گرفته گفته می‌شود بیش از نیمی از شرکت‌های آلمانی در جبران نیروی کار مورد نیاز خود دچار مشکل شدند. آخیم درکس، معاون مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان از کمبود حدود دو میلیون نیروی ماهر خبر داد. کمبود کارگران ماهر نسبت به سال قبل حتی افزایش یافته است.

۵۳ درصد از شرکت‌های آلمانی گفته‌اند که در استخدام نیروی جدید با مشکل مواجه هستند. این رقم در سال گذشته ۵۱ درصد بوده است. با وجود اپیدمی کرونا و بحران انرژی، وضعیت در بازار کار آلمان نسبتا پایدار بوده اما اکنون کمبود نیروی کار به چالش بزرگ اقتصاد آلمان تبدیل شده است. آخیم درکس، معاون مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان هشدار داده است که کمبود نیروی کار ماهر علاوه بر فشارهایی که بر شرکت‌ها وارد می‌کند باعث کندی توسعه زیرساخت‌ها، انتقال انرژی و دیجیتالی شدن می‌شود.

تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات الکتریکی ۶۷ درصد با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه هستند. این رقم در عرصه خدمات بهداشتی و اجتماعی حتی به ۷۱ درصد می‌رسد. بسیاری از شرکت‌های لجستیک با کمبود راننده مواجه هستند و این موضوع باعث تاخیر در تحویل کالا و محصولات به خرده‌فروشی‌ها و مصرف ‌کنندگان شده است.

در نظرسنجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان ۵۲ درصد از شرکت‌ها برای بهبود وضعیت کمبود نیروی کار خواهان کاهش بوروکراسی و آموزش بیشتر بیکاران برای جذب آنها به کار شده‌اند. ۳۵ درصد از شرکت‌های آلمانی اظهار امیدواری کرده‌اند که بتوانند از طریق تسهیلات استخدامی نیروی کار ماهر خارجی را جذب کنند. بر اساس برآوردها سالانه ۴۰۰ هزار نیروی مهاجر برای کاهش مشکلات ایجاد شده در بازار کار آلمان نیاز است.

طبق گزارش موسسه تحقیقات بازار کار و حرفه (IAB)، اگر اقدامی برای رفع کمبود نیروی کار ماهر انجام نگیرد، بازار کار آلمان تا سال ۲۰۳۵ می‌تواند تا هفت میلیون نیروی کار کاهش یابد.

















پاسخی ارسال کنید

*

*

ده + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!