اقلام ممنوعه در هواپیما چیست؟

توریست مالزی – آگاهی از اقلام ممنوعه در هواپیما بسیار اهمیت دارد و می‌تواند از به دردسر افتادن شما در قسمت کنترل امنیت فرودگاه جلوگیری کند. چه وسایلی اجازه‌...
توریست مالزی – آگاهی از اقلام ممنوعه در هواپیما بسیار اهمیت دارد و می‌تواند از به دردسر افتادن شما در قسمت کنترل امنیت فرودگاه جلوگیری کند.

چه وسایلی اجازه‌ ورود به هواپیما را دارند؟
مسافران اغلب توسط تغییرات ایجاد شده در قوانین و دستور‌العمل‌های شرکت‌های هواپیمایی، سر‌درگم و گمراه می‌شوند. نبردن برخی موارد ممنوعه به هواپیما ، محدودیت‌هایی منطقی هستند. به طور کلی تمام مواردی که به صورت بالقوه می‌توانند خطر‌ساز باشند، قرار دادنشان در چمدان و بردنشان به هواپیما ممنوع است، مگر اینکه مجوز لازم برای این کار را داشته باشید.
اگر در مورد وسیله‌ای که در لیست ممنوعه وجود ندارد، شک دارید می‌توانید جهت حصول اطمینان، از شرکت هواپیمایی مورد‌نظرتان پرس و جو کنید. همچنین، می‌توانید برای آگاهی از آخرین قوانین و محدودیت‌ها با مدیریت امنیت حمل و نقل (TSA) تماس بگیرید. اقلام ممنوعه را می‌توانیم به صورت زیر دسته‌بندی کنیم.

اشیای تیز
اجسام تیزی که حملشان در کیف دستی ممنوع است، شامل موارد زیر می‌شود:
جعبه برش، یخ شکن، چاقو، ساطور، تیغ ریش تراشی، شمشیر، تیغ و قیچی‌ با تیغه‌های بلند‌تر از ۱۰ سانتی‌متر.
چاقوی پلاستی با لبه‌ی گرد مجاز است. اشیای تیز اگر غلاف داشته باشند یا به دورشان چیزی بسته شده باشد، می‌توانند در چمدان‌ قرار بگیرند.

سلاح گرم
حمل هر گونه سلاح گرم در کیف دستی ممنوع است. داشتن باروت و امثال آن چه در کیف دستی، چه در چمدان غیر‌قانونی است. سلاح گرم و تفنگ‌های انفجاری در صورتی حمل می‌شوند که مورد بررسی قرار بگیرند، خالی از گلوله باشند و در محفظه‌ای بسته با بدنه‌ی محکم قرار داده شوند. تفنگ‌های بادی محکم نیز در صورتی که سیلندر هوایشان خارج شده باشد، می‌توانند در چمدان قرار بگیرند. سایر مهمات هم ممکن است قرار‌دادنشان در چمدان ایرادی نداشته باشد، اما قوانین مربوط به این مورد در هر شرکت هواپیمایی متفاوت است. اقلامی نظیر فندک تفنگی، قطعات اسلحه، تفنگ ساچمه‌ای، کپی واقعی از اسلحه، تفنگ و تپانچه‌ی آموزشی قرار‌دادنشان در چمدان مجاز است.

لوازم دفاع شخصی و هنر‌های رزمی
لوازم دفاع شخصی و هنر‌های رزمی نباید در کیف دستی قرار بگیرند. وسایلی از این قبیل که می‌توان در چمدان قرار داد شامل موارد زیر می‌شود:
چماق و گرز، اسپری فلفل، ستاره‌ی پرتابی نینجا، باتوم، تفنگ شوکر، پنجه بوکس و سایر سلاح هنر‌های رزمی.
جهت جلوگیری از آسیب رساندن، گرز و اسپری فلفل باید ابزار ایمنی داشته باشند.

وسایل ورزشی
حمل اکثر تجهیزات ورزشی در کیف دستی ممنوع است. چوب بیس‌بال، تیر‌و‌کمان، چوب هاکی و لاکروس، چوب اسکی، چوب گلف، چوب بیلیارد، تفنگ نیزه‌ای باید در چمدان گذاشته شوند.

ابزار‌آلات
پیچ گوشتی و آچاری که طولشان ۱۸ سانتی متر یا کمتر باشد، می‌توانند در کیف دستی قرار بگیرند. سایر ابزار‌ها، مثل تبر، تیشه، اهرم و دیلم، چکش، دریل و مته، شوکر دامی، اره و ابزار آلاتی که طولشان بیش از ۱۸ سانتی‌متر است، باید در چمدان گذاشته شوند.

مواد منفجره
حمل تمامی مواد منفجره، مایعات قابل اشتعال و مواد شیمیایی مخرب و خطرناک هم در کیف دستی و هم در چمدان ممنوع است. اقلام ممنوعه شامل کلاهک‌های انفجاری، دینامیت، منور، نارنجک، مواد آتش‌زا، قوطی اسپری عطر و رنگ و… ، هر گونه سوخت مثل بنزین و گاز، هر گونه کبریت، فندک، تینر، ماده‌ی سفید کننده و کلر می‌شود. سایر مواد منفجره و قابل اشتعال که در این جا ذکر نشد هم ممنوع هستند. برای اطمینان می‌توانید با شرکت هواپیمایی مد نظرتان تماس بگیرید.

مقدار مایعات
مایعات با حجم محدود می‌توانند در چمدان حمل شوند. مایعات باید در بطری‌هایی که حداکثر وزنشان ۱۰۰ گرم باشد، ریخته شوند. همه‌ی بطری‌ها باید در داخل کیسه‌های مخصوص (کیسه‌هایی که حجمشان به اندازه‌ی یک لیتر است و با زیپ باز و بسته می شوند) قرار بگیرند. هر نفر فقط می‌تواند یک کیسه داشته باشد. شیر مادر، مواد شیمیایی و دارویی مشمول این قانون نمی‌شوند. این موارد باید در مرکز بازرسی امنیتی مورد بررسی قرار بگیرند.

منبع: کجارو

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!