الزام شرکت‌های مالزیایی به بهره مندی از بانوان در سطوح مدیریتی

توریست مالزی – شرکت‌های سهامی عام در مالزی باید از سال آینده حداقل یک مدیر زن در هیات مدیره خود داشته باشند. به گزارش ایرنا از استریتس تایمز (بلومبرگ)،...
توریست مالزی – شرکت‌های سهامی عام در مالزی باید از سال آینده حداقل یک مدیر زن در هیات مدیره خود داشته باشند.

به گزارش ایرنا از استریتس تایمز (بلومبرگ)، این الزام در حالی مطرح شده که دولت مالزی درصدد است نظارت زنان در اداره شرکت ها را در این کشور جنوب شرقی آسیا افزایش دهد.

“ظفر العبدل العزیز” Zafrul Abdul Aziz وزیر دارایی مالزی هنگام ارائه طرح بودجه سال آینده مالزی با اعلام این مطلب گفت که این پیشنهاد از اول سپتامبر سال آینده برای شرکت های بزرگ و از اول ژوئن ۲۰۲۳ برای سایر شرکت های حاضر در فهرست سهام بورس، اجرایی خواهد شد. این اقدام با هدف به رسمیت شناختن نقش زنان در روند تصمیم سازی و تقویت رهبری و کارایی هیات‌های مدیره شرکتها انجام می شود.

دولت ها، احزاب سیاسی و گروه های اجرایی در سرتاسر جهان در تلاش برای افزایش انتصاب زنان در هیاتهای مدیره هستند، چرا که مطالعات نشان داده است شرکت‌هایی با هیات های مدیره متنوع بهتر تصمیم می گیرند و این مساله مزایای دیگری هم دارد. با این حال، این تصمیم تازه دولت مالزی نتوانسته است انتظارات برخی گروه‌های زنان را تامین نماید. روسای برخی گروه های حامی زنان می گویند که دولت باید حضور حداقل ۳۰ درصدی زنان را تصویب کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!