الزام شرکت های نفتی در مالزی به تأمین تجهیزات از داخل

توریست مالزی – دولت مالزی با وضع قوانین الزام آور، بهبود داخلی سازی در صنایع راهبردی را هدف قرار داده است. به عنوان یک نمونه، شرکت های نفتی این...
توریست مالزی – دولت مالزی با وضع قوانین الزام آور، بهبود داخلی سازی در صنایع راهبردی را هدف قرار داده است. به عنوان یک نمونه، شرکت های نفتی این کشور ملزم شده اند تمام تجهیزات مورد نیاز خود از قبیل قطعات و مواد اولیه را از بنگاه های داخلی خریداری نمایند. همچنین برای شرکت هایی که این قوانین را نقض کنند، بسته به میزان تخلف، جریمه هایی همچون لغو معافیت های مالیاتی و حتی لغو مجوز فعالیت شرکت در نظر گرفته شده است.
به گزارش مقاومتی نیوز در سیاست صنعتی کشورهای مختلف، وضع قوانین الزام آور به منظور بهبود داخلی سازی در کالاهای مختلف تولیدی قابل مشاهده است؛ قوانینی که به رونق کسب و کار شرکت های داخلی و ایجاد شغل های متعدد منجر می شود.
مالزی یکی از کشورهای نفت‌خیز جنوب شرق آسیا است که همواره به دنبال حفاظت از منابع نفتی خود با حمایت از شرکت های داخلی بوده است. اگرچه کشورهای همسایه مالزی همچون ژاپن، تایوان، کره جنوبی و سنگاپور به شدت نیازمند سوخت هستند، اما دولت این کشور همواره تلاش می‌کند با سیاست های حمایتی، سطح استفاده از منابع نفتی خود را کاهش دهد.

مشوق های مالی دولت مالزی به منظور بهبود داخلی سازی
دولت مالزی با وضع قوانینی به دنبال آن است تا داخلی سازی در صنایع راهبردی را افزایش دهد. به همین منظور در قوانین دولت این کشور توجه ویژه ای به عملکرد سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است. بطوریکه مطابق قوانین دولت مالزی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی متناسب با عملکردشان در اهداف صادراتی و انتقال فناوری از مشوق‌های مالی بهره مند می شوند. همچنین دولت مالزی به شرکت‌ها و دانشگاه‌های دارای برنامه کارآموزی و خدمات مشاوره مهندسی، مشوق‌های مالی مناسبی پرداخت می کند.
در اقدامی دیگر دولت مالزی برای کشورهایی که برنامه ریزی مدونی جهت بهبود داخلی سازی در صنایع مختلف انجام می دهند، معافیت های مالیاتی در نظر گرفته است. مطابق قوانین دولت، شرکت های مذکور به مدت ۵ سال از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می شوند و در صورتیکه شرکت دارای رتبه بالایی باشد، شامل معافیت های دائمی می شوند.

الزام شرکت های نفتی در مالزی به تأمین تجهیزات از داخل
طبق قوانین موجود در مالزی، شرکت های نفتی ملزم شده اند تمام تجهیزات خود از قبیل قطعات و مواد اولیه مورد نیاز را از شرکت های داخلیِ ثبت شده خریداری نمایند.
بر این اساس شرکت های نفتی تنها در صورتی مجاز هستند از تجهیزات خارجی استفاده کنند که مشابه داخلی آن وجود نداشته باشد و شرکت های داخلی نیز توانایی عرضه آن محصول را نداشته باشد.
همچنین حمل و نقل سوخت تنها توسط کشتی های مالزیایی صورت می گیرد و شرکت هایی که می خواهند در پروژه های نفتی شرکت کنند، بایستی تأییدیه از شرکت پتروناس، شرکت دولتی نفت و گاز مالزی، داشته باشند.

الزام شرکت های نفتی به مشخص کردن عمق ساخت داخل در مالزی
یکی از مهم‌ترین بخش‌های قانون حمایت از توان داخل مالزی، الزام شرکت های نفتی به مشخص کردن عمق ساخت داخل است. این شرکت ها علاوه بر تعیین میزان داخلی سازی باید روند پیشرفت آن را نیز مشخص کنند.
گزارش های پیشرفت در دسترس عموم نیستند، اما شرکت پماندو که وظیفه بررسی مدیریت عملکرد در مالزی را دارد، پیشرفت شرکت های نفتی در بهبود داخلی سازی را زیر نظر دارد.

مجازات های سنگین دولت مالزی برای نقض قوانین
مطابق قوانین داخلی سازی در مالزی، برای شرکت هایی که فعالیت مغایر با قانون انجام می دهند، مجازات های سنگین در نظر گرفته است.
بر این اساس شرکت هایی که قوانین داخلی سازی را نقض کنند، بسته به میزان تخلفی که انجام داده اند، مجازات می شوند. جریمه و لغو معافیت های مالیاتی و یا حتی لغو مجوز فعالیت شرکت از جمله اقداماتی است که دولت برای متخلفین در نظر گرفته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!