ایران شانس سوم صعود با بررسی ۱۰ هزار حالت ممکن

توریست مالزی – مراسم قرعه‌کشی انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ چین و جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در مالزی برگزار شد که البته این قرعه‌کشی براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، با...
توریست مالزی – مراسم قرعه‌کشی انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ چین و جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در مالزی برگزار شد که البته این قرعه‌کشی براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، با توجه به سیدبندی که برحسب رده‌بندی فیفا در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹ بود، انجام شد.
در دوره نخست انتخابی جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۴۰ تیم حضور دارند که در ۸ گروه پنج‌تیمی به رقابت خواهند پرداخت. این رقابت‌ها از ۵ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۰ ادامه خواهند یافت.

بر همین اساس گروه‌بندی انتخابی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

گروه ۱: گوام- مالدیو- فیلیپین- سوریه- چین

گروه ۲: نپال- کویت- چین‌تایپه- اردن- استرالیا

گروه ۳: کامبوج- هنگ‌کنگ- بحرین- عراق- ایران

گروه ۴: سنگاپور- یمن- فلسطین- ازبکستان- عربستان

گروه ۵: بنگلادش- افغانستان- هند- عمان- قطر

گروه ۶: مغولستان- میانمار- تاجیکستان- قزاقستان- ژاپن

گروه ۷: اندونزی- مالزی- تایلند- ویتنام- امارات

گروه ۸: سریلانکا- ترکمنستان- کره‌شمالی- لبنان- کره‌جنوبی

سرگروه‌های این ۸ گروه به همراه چهار تیم برتر گروه‌ها به دور نهایی انتخابی جام‌جهانی راه خواهند یافت.
بازی‌های دور دوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در قالب هشت گروه پنج‌تیمی برگزار می‌شود. آغاز این رقابت‌ها پنجم سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۴ شهریور ۱۳۹۸) و پایان آن ۱۴ ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۴ خرداد ۹۹) خواهد بود. از هر گروه صدرنشین به دور سوم مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کند و چهار تیم دوم برتر نیز به آنها اضافه خواهند شد تا در مجموع ۱۲ تیم به دور پایانی مرحله انتخابی راه پیدا کنند. این ۱۲ تیم برتر همچنین سهمیه حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند. ۲۴ تیم بعدی که بهترین نتایج را کسب کرده باشند نیز در یک تورنمنت جداگانه دیگر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا ۱۲ تیم از بین آنها جواز حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین را کسب کنند.

ایران شانس اول صعود از گروه
سایت فوتبال رنکینگ که ماهانه با حساب و کتاب‌های دقیق خود زودتر از سایت فیفا و طبق بازی‌های انجام‌شده تیم‌های ملی، رنکینگ فیفا را اعلام می‌کند، این‌بار نیز با محاسبه حالت‌های مختلف و نتایج دیدارها در گروه‌های مختلف که ۱۰ هزار حالت را پدید می‌آورد به این نتیجه رسیده که تیم ملی ایران شانس اول صعود از گروه ۳ رقابت‌ها به شمار رفته و در مجموع نیز سومین شانس بین کشورهای قاره کهن برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و چهارمین شانس صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به شمار می‌رود.
طبق محاسبه سایت فوتبال رنکینگ، شاگردان ویلموتس با ۷۵.۵۹ درصد بین ۵ تیم از بیشترین شانس برای صعود به مرحله نهایی به‌عنوان صدرنشین برخوردار هستند. در این بین عراق با ۱۹.۵۴ درصد شانس دوم صعود به‌عنوان صدرنشین به شمار می‌رود.
این درحالی است که طبق این محاسبه تیم ملی ایران برای صعود به‌عنوان تیم دوم گروه ۲۰.۷۶ درصد شانس دارد و البته درصورتی صعود خواهد کرد که بین ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها قرار بگیرد. نکته قابل‌توجه اینکه با توجه به تقسیم قدرت‌ها در گروه‌های مختلف درصورتی که ایران در گروهش دوم شود، شانس بسیار کمی برای قرار گرفتن بین ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها داشته و شاید خیلی‌زود جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست بدهد.
در ادامه این احتمالات و محاسبات که از بین ۱۰ هزار حالت ممکن به دست آمده است، تیم ملی ایران ۳.۵۳ درصد برای سوم شدن در گروه شانس دارد، ۰.۳۰ درصد تیم ملی ایران چهارم می‌شود و تحت هیچ شرایطی در این گروه تیم ملی کشورمان قعرنشین نخواهد شد و ۹۰.۹۵ درصد کامبوج با قعرنشینی به کارش پایان می‌دهد.
نکته قابل‌توجه اینکه با محاسبات این سایت ژاپن با ۹۴.۵۲ درصد بیشترین شانس را برای صعود به‌عنوان صدرنشین دارد و چین با ۴۹.۶۵ درصد کمترین شانس را بین تیم‌های سرگروه برای صعود به‌عنوان صدرنشین را دارد.

ایران، شانس سوم صعود بین تمام تیم‌ها
بین ۴۰ تیم حاضر در این رقابت‌ها ژاپن با ۹۸.۶۹ درصد بیشترین شانس صعود را برای رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد. کره‌جنوبی با ۹۶.۵۲ درصد و تیم ملی ایران با ۹۴.۱۴ درصد در رده‌های بعدی شانس صعود قرار دارند. در این رده‌بندی عراق در رده یازدهم و بحرین در رده بیست‌ویکم قرار دارند.
بنگلادش، کامبوج، مغولستان و سریلانکا به همراه قطر که به‌عنوان میزبان جام‌جهانی از حالا صعودش قطعی است، در این بخش با محاسبات انجام‌شده هیچ شانسی برای صعود به مرحله نهایی انتخابی نخواهند داشت.
با اضافه شدن قطر به جمع تیم‌های حاضر برای صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، قطر بعد از ژاپن در رده دوم قرار دارد و کره‌جنوبی و ایران در این رده‌بندی سوم و چهارم هستند. همچنین عراق و بحرین نیز در رده‌های ۱۲ و ۲۰ قرار دارند و از سوی دیگر بنگلادش، کامبوج، مغولستان و سریلانکا نیز باز هم طبق حالات محاسبه‌شده شانس‌شان برای صعود صفر درصد خواهد بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج + سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!