با کم‌ترین هزینه و آسان‌ترین روش، زبانی جدید بیاموزیم

توریست مالزی – شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، طبق اعلام یونسکو، معیار باسوادی، دانستن زبان انگلیسی و آشنایی با کامپیوتر است. دانستن زبان‌های خارجی، مخصوصا زبان...
توریست مالزی – شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، طبق اعلام یونسکو، معیار باسوادی، دانستن زبان انگلیسی و آشنایی با کامپیوتر است. دانستن زبان‌های خارجی، مخصوصا زبان انگلیسی، به یکی از الزامات این روزهای زندگی ما تبدیل شده‌ است. برقراری ارتباط با خارجی‌زبان‌ها، تنها یکی از کاربردهای دانستن زبان خارجی است و دسترسی به اطلاعات به زبان اصلی و اتصال به دنیای اطراف‌مان، مهم‌ترین کاربرد یادگیری زبان‌های زنده‌ی دنیا است. علاوه‌بر آن، در دنیای امروز، در مشاغل مختلف، دانستن یک زبان خارجی، امتیازی مثبت برای رزومه‌ی شما به حساب می‌آید. زبان خارجی بلد نیستید؟ پس معطل چه هستید؟ زود تصمیم بگیرید و از همین امروز پروژه‌ یادگیری زبان را آغاز کنید!
جذاب‌ترین و آسان‌ترین روش یادگیری زبان، سفر به کشور خارجی و زندگی در محیط یک زبان بیگانه است. خوشبختانه مغز ما و توانایی‌های پیچیده‌اش، در سخت‌ترین شرایط، بهترین نتیجه را برای‌‌مان خواهد آورد. وقتی مغز در محیطی با زبانی کاملا غریبه و متفاوت قرار بگیرید، در مدت بسیار کمی (بسته به توانایی‌های ذهنی افراد از شش ماه تا یک سال) خود را با محیط زبانی جدید تطبیق می‌دهد. درواقع شما با بهترین روش ممکن، زبانی تازه یاد می‌گیرید.
اما متأسفانه اکثر ما شانس سفر و زندگی در کشوری دیگر را نداریم. در نتیجه باید به روش‌های دیگری برای یادگیری رجوع کنیم. آموزشگاه‌های زبان، معلم خصوصی و استفاده از کمک حرفه‌ای‌ها در یادگیری زبان، روش‌های مرسومی هستند که در کنار همه‌ی ویژگی‌های مثبت‌شان، برای درصد زیادی از افراد کاربرد ندارند.
ممکن است آنقدر مشغله داشته باشید که توانایی وقت‌گذاشتن و هزینه‌کردن برای آموزشگاه‌های زبان یا معلم خصوصی را نداشته باشید یا به هر دلیلی از قرارگرفتن در جمعی برای یادگیری زبان خارجی لذت نمی‌برید و صحبت‌کردن به زبان خارجی در حضور دیگران برای‌تان سخت است.
نگران نباشید. خوشبختانه روش‌های جدیدتر و کم‌هزینه‌تر، امکان هر بهانه‌تراشی و به تعویق‌انداختن یادگیری زبان‌های خارجی را از شما گرفته‌اند. این روزها به‌سادگی می‌توانید با استفاده از کتاب‌ها، نرم‌افزارها و بسته‌های آموزشی زبان در منزل یا در راه و ترافیک زبان تازه‌ای بیاموزید. آموزشی که همه جا با شماست و در هر وضعیتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

۵۰۴ وارد می‌شود!
یکی از کم‌هزینه‌ترین، معروف‌ترین و کارآمدترین بسته‌‌های آموزشی زبان، بسته‌ی آموزشی زبان انگلیسی ۵۰۴ است.
فلش‌کارت‌های این مجموعه‌ی فوق‌العاده، علاوه‌بر اینکه پانصد و چهار واژه‌ی کاملا ضروری زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد، قواعد ضروری و اساسی زبان انگلیسی را که به یادگیری آنها برای آمادگی در امتحانات مختلف زبان نیاز دارید، هم به شما یاد می‌دهند.
با این فلش‌کارت‌ها، می‌توانید برای امتیازآوری در آزمون‌های زبان و حتی کنکور کارشناسی‌ ارشد و دکتری به‌ خوبی آمادگی پیدا کنید. خوبی فلش کارت این است که مطالب مجموعه ۵۰۴ را به‌صورت نکته‌های مفید و ضروری جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار داده‌ است. حتی اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و برای آزمونی آماده می‌شوید، بسته‌ی فلش کارت‌های ۵۰۴، برای یادآوری نکات گرامری و لغات، بسیار مفید خواهد بود.

«نصرت»، پیشگامی موفق و محبوب
مجموعه‌ی آموزش زبان نصرت که به آموزش ۹۰ روزه‌ی زبان هم معروف است، یکی از قدیمی‌ترین و درعین‌حال بهترین بسته‌های آموزش زبان به حساب می‌آید. البته علت نام‌گذاری آموزش ۹۰ روزه‌ی زبان روی بسته‌ی زبان نصرت، این است که این بسته، در ۹۰ جلسه، تمام آموزش مکالمات زبان را تنظیم کرده‌ است.
۲۰ سال پیش، برای اولین بار، این مجموعه در قالب کاست‌های ضبط شده به بازار آمد که مدعی بود، می‌تواند تنها با گوش‌دادن و بدون هیچ راهنما و معلمی، انواع زبان‌های زنده‌ی دنیا را یاد گرفت. این مجموعه به‌ سرعت معروف شد و بسته‌های منتشر شده از آن، مرتبا به فروش می‌رفتند.
آموزش زبان نصرت، مخصوص آنهایی است که دوست دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مکالمه‌ به زبان دیگری را یاد بگیرند. ویژگی مثبت آموزش زبان نصرت، راحتی یادگیری و متد آسان مبتکر این مجموعه در آموزش زبان است که درعین اینکه توانایی مکالمه‌ی شما را افزایش می‌دهد، مهارت شنیداری را که یکی از سخت‌ترین مهارت‌های زبان‌آموزی است، هم تقویت می‌کند. بنابراین با نصرت، به راحتی می‌توانید سطح درک شنیداری خود را از زبان خارجی، بالا ببرید. مجموعه‌ی نصرت محدود به زبان انگلیسی نیست و شما می‌توانید ۲۵ زبان زنده‌ی دنیا را با این مجموعه، بیاموزید.

آموزش زبان رزتا؛ قدرتمند و حرفه‌ای
یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای آموزش زبان، مجموعه‌ی آموزش زبان رزتا است. این مجموعه که به‌صورت نرم‌افزار در اختیار زبان‌آموزان قرار گرفته، از بهترین متدها برای آموزش زبان به شما استفاده می‌کند. نکته‌ی مهم درباره‌ی رزتا این است که این مجموعه با کمک روان‌شناسان تهیه شده. یعنی شما قدم‌به‌قدم، همان‌گونه که زبان مادری‌تان را یاد گرفته‌اید، زبان جدید را یاد خواهید گرفت. رابط کاربری بهینه و جذاب، استفاده از مفاهیم آسان و محیط آموزشی بسیار ساده، همه و همه به شما کمک می‌کنند تا در یادگیری زبان جدید‌تان، به راهنمایی کسی نیاز نداشته‌ باشید و بتوانید به تنهایی از پس یادگیری آن بربیایید.
همچنین این نرم‌افزار، قواعد و کلماتی را به شما آموزش می‌دهند که در استفاده‌ی روزمره از زبان مورد نظر شما، بسیار کاربردی باشند. نرم‌افزار رزتا، برای یادگیری چندین زبان طراحی شده ‌است. انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی، اسپانیول، فرانسه، عربی، ایتالیایی، ترکی و چندین زبان دیگر را با این نرم‌افزار کارآمد می‌توانید یاد بگیرید.

انگلیسی بدون توقف!
اگر سابقه‌ی رفتن به کلاس‌های زبان را داشته‌ باشید، حتما اسم کتاب‌های Topnotch به گوش‌تان خورده‌ است. این کتاب‌ها که مؤلفان انگلیسی‌زبان و بسیار حرفه‌ای دارند، سال‌هاست که در آموزش زبان انگلیسی، موفق و کارآمد عمل کرده‌اند.
خبر خوب اینکه تعدادی از برنامه‌نویسان، با همکاری مؤلفان و اساتید زبان، نرم‌افزار بسیار جالبی را براساس سری کتاب‌های Topnotch طراحی کرده‌اند که مانند یک کلاس آموزش زبان مجازی، در آموزش زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد.
«نرم‌افزار انگلیسی بدون توقف»، گام‌به‌گام، از مبتدی‌ترین سطح تا سطوح حرفه‌ای، در آموزش زبان انگلیسی با شما همراه می‌شود و با شبیه‌سازی سیستم کامپیوتر شما به یک محیط مکالمه، شما را وادار به تقویت این مهارت مهم زبان می‌کند.
در واقع شما با استفاده از نرم‌افزار «انگلیسی بدون توقف»، می‌توانید با سیستم‌تان به انگلیسی صحبت کنید و کامپیوتر شما، نقش یک دوست خارجی را برای شما بازی خواهد کرد.
علاوه‌بر مکالمه، در هر سطح نرم‌افزار، تمرین‌های نوشتاری و خواندن برای شما در نظر گرفته شده‌ است، تا هر آنچه تابه‌حال یاد گرفته‌اید را در معرض آزمایش و امتحان قرار بدهید.
به همین سادگی و با صرف مقدار کمی پول، می‌توانید سراغ یادگیری یک زبان جدید بروید و مهارت‌های خود را افزایش بدهید. یادگیری زبان جدید، به تنهایی و در خانه هم امکان‌پذیر است، به شرطی که خودتان بخواهید و مداوم و پیوسته برای یادگیری آن تلاش کنید. تجربه‌ام برای یادگیری زبان به من ثابت کرده که اگر بخواهیم به‌طور جدی زبانی تازه را یاد بگیریم و به آن مسلط شویم، باید نکات زیر را در نظر داشته ‌باشیم:

افسانه‌ی خنده‌دار یادگیری کامل یک زبان خارجی به صورت فشرده و در مدت کوتاه چندماهه را از سرتان بیرون کنید. کمتر پیش می‌آید که کسی با هوش معمولی، بتواند طی این مدت کوتاه، زبان جدیدی یاد بگیرد. مگر در شرایطی خاص؛ مانند قرارگیری در یک کشور خارجی که مغز شما مجبور به یادگیری هرچه سریع‌تر زبان شود و راه دیگری برای برقراری ارتباط با دیگران پیدا نکند.
مهم‌ترین نکته در یادگیری زبان، تمرین مستمر و پیوسته‌ی آن است. در طول روز، ساعتی را به تمرین و مرور هرچه تابه‌حال یاد گرفته‌اید، اختصاص دهید؛ سعی کنید از هرچه یاد می‌گیرید حتما استفاده کنید تا از حافظه‌ی کوتاه‌مدت‌تان به حافظه‌ی بلندمدت انتقال پیدا کند.
فیلم ببینید: برخی می‌گویند هیچ‌ چیز دیگری مانند فیلم مهارت شنیداری شما را تقویت نخواهد کرد و کاربرد واژه‌های عامیانه و کنایه‌ها را به شما نخواهد آموخت.
کتاب بخوانید: خواندن کتاب به زبان اصلی، به شما چیزهای جدیدی اضافه خواهد کرد، مغز شما را مجبور به تحلیل متن می‌کند و کم‌کم ناخودآگاه کلمات ناشناس را در یک جمله حدس می‌زنید. با تمرین و خواندن کتاب، از حدس‌زدن لغات ناشناس شگفت‌زده خواهید شد. خواهید دید که حدس‌زدن کلمات ناآشنا برای شما چقدر آسان می‌شود.
با خودتان به همان زبان حرف بزنید. حرف‌زدن به زبان بیگانه، علاوه‌بر تقویت توانایی‌های مغز شما، به شدت روی توانایی مکالمه‌‌تان تأثیر خواهد گذاشت. با صحبت‌کردن با خودتان، مغزتان را مجبور می‌کنید که از کلماتی که تابه‌حال یاد گرفته‌اید، استفاده کند و این یادآوری و بازآفرینی، بیشترین تأثیر را در افزایش سرعت انتقال کلمات به زبان‌تان خواهد داشت.
فکرش را بکنید چقدر جذاب است بر زبانی تازه مسلط شوید؛ از وقت‌های مرده‌ی روزتان استفاده کنید و حتی از ترافیک لذت ببرید!

منبع: چطور

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!