با ۸ نوع میوه کم قند آشنا شوید

توریست مالزی – برخی افراد به دلیل شرایطی همانند دیابت باید سطح قند خون خود را کنترل کنند. به گزارش گجت نیوز، همه میوه‌ها حاوی قند هستند، اگرچه برخی...
توریست مالزی – برخی افراد به دلیل شرایطی همانند دیابت باید سطح قند خون خود را کنترل کنند.

به گزارش گجت نیوز، همه میوه‌ها حاوی قند هستند، اگرچه برخی از آن‌ها نسبت به بقیه محتوای بالاتری از قند دارند. افرادی که به دنبال کنترل مصرف قند خود هستند، اغلب از مصرف نوشیدنی‌های شیرین، شکلات یا آبنبات خودداری کرده یا حتی ممکن است میوه مصرف نکنند، البته قند میوه طبیعی بوده و افزودن آن به رژیم غذایی به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار مفید است، اما برخی میوه‌ها همانند موز و انبه نسبت به سایر میوه‌ها دارای قند بیشتری هستند. ما در این مقاله به معرفی بهترین میوه‌های کم قند خواهیم پرداخت و این برای افرادی که به دنبال کاهش مصرف روزانه قند خود بوده بدون آنکه آسیبی به ذائقه و رژیم غذایی برسانند، بسیار مناسب است.

میوه‌های کم قند قادر به تامین فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. در ادامه به معرفی میوه‌های کم قند خواهیم پرداخت:

۱: توت فرنگی
توت فرنگی همانند بسیاری از انواع توت‌ها، سرشار از فیبر بوده و حاوی قند بسیار کمی است. در ۸ عدد توت فرنگی متوسط تنها ۸ گرم قند وجود دارد. بد نیست بدانید که این میوه منبع خوبی از ویتامین C است.

۲: هلو
اگرچه این میوه طعم شیرینی دارد، اما یک عدد هلو با اندازه متوسط تنها حدود ۱۳ گرم قند دارد.

۳: توت سیاه
هر ۱۰۰ گرم توت سیاه حاوی ۴ تا ۵ گرم قند، ۵.۳ گرم فیبر و ۱.۳۹ گرم پروتئین است. توت‌های سیاه منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستند. جالب است بدانید که زغال اخته حدود دو برابر قند بیشتری نسبت به توت سیاه دارد.

۴: لیمو ترش
افراد زیادی لیمو ترش را به عنوان یک میان وعده انتخاب نمی‌کنند، اما با این حال، میزان کم قند و مقادیر بالای ویتامین C، آن را به یک افزودنی عالی در رژیم غذایی افراد تبدیل کرده است. افراد می‌توانند لیمو ترش را درون آب فشار داده و آن را به عنوان یک نوشیدنی میل کنند. همچنین می‌توان به جای استفاده از سس بر روی سالاد، یک عدد لیمو ترش را بر روی آن فشار دارد.

۵: خربزه
خربزه یک میان وعده محبوب تابستانی بوده و یک تکه آن حاوی حدود ۱۱ گرم قند است. میوه خربزه منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین C و آهن است.

۶: پرتقال
یک عدد پرتقال متوسط حدود ۱۴ گرم قند قابل هضم دارد و منبع عالی از ویتامین C به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که آب پرتقال و سایر آبمیوه‌های خریداری شده از فروشگاه‌ها معمولا حاوی قندهای اضافی هستند. در صورتی که شخص قصد دارد میزان قند مصرفی خود را کاهش دهد، بهتر است از خود میوه مصرف کند.

۷: گریپ فروت
این میوه کم قند یک میان وعده فوق‌العاده بوده و نصف یک عدد گریپ فروت متوسط، حدود ۱۱ گرم قند دارد.

۸: آووکادو
آووکادو تقریبا فاقد قند است. علاوه بر این، منبع خوبی از چربی‌ها و فیبرهای سالم به شمار می‌رود.

میوه‌ های کم قند را وارد برنامه غذایی خود کنید
میوه، صرف نظر از مقدار قند آن، باید جزئی از یک برنامه غذایی متعادل و سالم باشد. مزایای افزایش روزانه میوه در رژیم غذایی افراد شامل موارد زیر است:

کاهش وزن یا حفظ وزن سالم
دریافت ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی و فیبر
کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های دیگر

در حقیقت، انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند که افراد باید هر روز حدود ۲/۵ فنجان میوه و سبزیجات مصرف کنند. افراد می‌توانند در هر وعده غذایی، میوه کم قند را وارد رژیم غذایی خود کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

صبحانه
افرادی که معمولا غلات می‌خورند، حتما باید غلات بدون قند اضافه را برای مصرف انتخاب کنند. شما می‌توانید هلو یا توت‌های بریده شده را به غلات خود اضافه کنید، البته مصرف چند عدد توت با ماست کم چرب هم می‌تواند یک صبحانه مفید و کم قند برای شما باشد. توجه داشته باشید که به جای نوشیدن آبمیوه که مقدار قندی بالایی دارد، می‌توانید نصف یک لیمو ترش را در آب فشار داده و میل کنید.

ناهار و شام
افراد می‌توانند از ترکیب میوه‌های کم قند همانند پرتقال و آووکادو، برای خود یک سالاد بسیار خوشمزه تهیه کنند. جایگزین کردن آب لیمو ترش با سس هم بر روی سالاد یک انتخاب عالی بوده و بسیار مفید است. بد نیست بدانید که میوه‌های کامل جایگزین مناسبی برای دسرهای فرآوری شده هستند. میوه کم قند را می‌توان با ماست ساده میل کرد یا در صورت نیاز مقدار کمی عسل به یک سالاد میوه اضافه کرد.

تنقلات
میوه کم قند می‌تواند یک جایگزین عالی برای میان وعده باشد. افراد می‌توانند با برش دادن میوه‌های بزرگتر همانند خربزه و نگه داشتن آن‌ها در یخچال، به یک میان وعده آسان و خوشمزه دست یابند.

۹
بیشتر افراد می‌توانند میوه بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنند، حتی اگر به دنبال کاهش مصرف قند خود باشند. افراد می‌توانند انتخاب میوه های سالم را با استفاده از موارد زیر آسان‌تر کنند:

هر روز حداقل ۲ فنجان میوه یا سبزیجات مصرف کنید
میوه‌های کم قند را از پیش تهیه کرده و آن را در میان وعده خود مصرف کنید
به جای نوشیدن آبمیوه، از میوه‌های کامل مصرف کنید
افراد مبتلا به دیابت بهتر است در مورد مصرف میزان میوه با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنند. همه میوه‌ها حاوی قند هستند، اما حاوی مواد مغذی، فیبر و مواد معدنی سالم هم هستند و همین مسئله آن‌ها را جایگزین بسیار بهتری برای تنقلات حاوی قندهای فرآوری شده می‌کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!