بحران ارزی مدارس ایرانی خارج از کشور

توریست مالزی – رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از تحصیل بیش از ۱۳هزار دانش‌آموز در ۱۱۰واحد آموزشی و در ۵۶کشور جهان خبر داد و گفت:...
توریست مالزی – رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از تحصیل بیش از ۱۳هزار دانش‌آموز در ۱۱۰واحد آموزشی و در ۵۶کشور جهان خبر داد و گفت: مدارس خارج از کشور با بحران ارزی مواجه شده‌اند به‌طوری‌که با افزایش بهای ارز در سال جاری تنها امکان تأمین نیمی از هزینه‌های مدارس خارج از کشور وجود دارد.
به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی اظهار کرد: ضروری است آموزش‌وپرورش در سطح بین‌المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشد لذا با ارائه تجربیات و توانمندی‌های داخلی در عرصه جهانی می‌توانیم حضور خود را پررنگ و تصویر مثبت از ایران را ارتقاء دهیم.
وی از تحصیل بیش از ۱۳هزار دانش‌آموز در ۱۱۰واحد آموزشی و در ۵۶کشور جهان خبر داد و اذعان کرد: مدارس خارج از کشور با بحران ارزی مواجه شده‌اند به‌طوری‌که با افزایش بهای ارز در سال جاری تنها امکان تأمین نیمی از هزینه‌های مدارس خارج از کشور وجود دارد.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اضافه کرد: با توجه به افزایش ۱۵درصدی بودجه مدارس خارج از کشور در بودجه سال ۹۸، مشکلات تأمین ارز با بحران جدی‌تری مواجه خواهد بود.
وی اظهار کرد: از اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور به‌صورت دریافت ریالی حقوق استقبال می‌کنیم تا بتوانیم بخشی از کسری بودجه مدارس خارج از کشور را جبران کنیم.
وی ادامه داد: چهار مدرسه بین‌الملل در کشورهای امارات، عراق و انگلیس فعالیت می‌کنند و بر توسعه این مدارس تأکیدداریم.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: ۴۷۵هزار دانش‌آموز اتباع خارجی داریم که ۴۴۴هزار نفر از آن‌ها تابعه افغانستان هستند و بقیه از کشورهای عراق سوریه، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه، عمان و برخی از کشورهای اروپایی هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!