بدترین فناوری های سال ۲۰۱۹

توریست مالزی – برای این که محصولی در لیست بدترین های سال قرار گیرد، باید کارهای محیرالعقولی انجام دهد. مثلاً باید باعث ورشکستگی شود، اطلاعات کاربران را لو دهد...
توریست مالزی – برای این که محصولی در لیست بدترین های سال قرار گیرد، باید کارهای محیرالعقولی انجام دهد. مثلاً باید باعث ورشکستگی شود، اطلاعات کاربران را لو دهد و یا آنقدر گران قیمت باشد که محصولات اپل در مقایسه با آن ارزان به نظر برسند.

به گزارش دیجیاتو، در ادامه با بدترین فناوری های سال ۲۰۱۹ آشنا می شوید.

زنگ درب Ring


زنگ درب تصویری کمپانی رینگ (Ring) در نگاه اول ابتدا ایده خوبی به نظر می رسد. افراد تنبل به کمک این گجت می توانند حین لم دادن روی مبل، از فردی که پشت در منزل ایستاده باخبر شوند. کسی فکرش را هم نمی کرد که مدیران کمپانی رینگ در همکاری با پلیس آمریکا، اجازه دسترسی مامورین پلیس به تصاویر دوربین های نظارتی را بدهند. این شرکت اپلیکیشن نظارت بر محیط اطراف منزل را هم توسعه داده که از گزند هکرها در امان نبوده است.

سرویس اشتراک فیلم MoviePass


کمپانی سرویس اشتراک فیلم «مووی پس» (MoviePass) در سال ۲۰۱۹ به معنای واقعی کلمه گند زد. این سرویس به بعضی از مشترکین اجازه تماشای فیلم «گنجشک سرخ» (Red Sparrow) را نداد، با تغییر پسورد کاربران در خدمات دهی خود اختلال ایجاد کرد و مهم تر از همه، اطلاعات کارت بانکی حدود ۵۸ هزار کاربر را لو داد. این شرکت پس از افتادن در سراشیبی، سرانجام اواخر سال ۲۰۱۹ غزل خداحافظی را خواند.

ساعت هوشمند گارمین MARQ


گارمین قصد داشت با خانواده MARQ، پلی بین ساعت های لوکس و هوشمند بزند و البته تا حدی هم موفق شد. این شرکت به جای استفاده از نمایشگر OLED، از صفحه نمایش همیشه روشن LCD استفاده کرد. نتیجه چنین کاری ساعت هوشمندی زیبا و مقاوم بود؛ ولی مشکل این بود که بدون نور شدید نمی شد صفحه این ساعت ۱۵۰۰ دلاری را خواند.

پردازنده های سری کامت لیک اینتل


اینتل بالاخره سال جاری میلادی پردازنده سری آیس لیک را به بازار عرضه کرد. پردازنده های این سری که بر اساس معماری ۱۰ نانومتری تولید شده اند، سریع تر از تمام پردازنده های لپ تاپ ساخت این تراشه ساز هستند. اینتل نتوانست به تقضای بالای سری آیس لیک پاسخ دهد به همین دلیل به سراغ تولید پردازنده های ۱۴ نانومتری کامت لیک رفت. سرعت پردازنده های این سری مناسب است، ولی عملکرد گرافیکی در مقایسه با سری آیس لیک تقریباً دست نخورده باقی مانده. اینتل با فروش این سری و سری آیس لیک تحت عنوان «نسل دهم»، سبب سردرگمی بسیاری از کاربران شد.

محافظ پلاستیکی نمایشگر گلکسی فولد


لایه پلیمری گلکسی فولد اصلی کاری فراتر از محافظت از نمایشگر انجام می داد و در صورتی که کاربر آن را جدا می کرد، گوشی ۲ هزار دلاری وی باید روانه سطل زباله می شد. این لایه پلاستیکی نازک دردسرهای زیادی برای سامسونگ ایجاد کرد تا جایی که سازنده کره ای مجبور شد عرضه گلکسی فولد را پنج ماه به تعویق بیندازد.

ربات خواب Somnox


ربات Somnox نوعی بالش لوبیا شکل است که با تقلید از نفس کشیدن کاربر به او کمک می کند تا بخوابد. البته اوضاع به این سادگی ها نیست چون این ربات ویژگی های عجیبی دارد که کاربر را از خرید آن پشیمان می کند. این محصول ۶۰۰ دلاری سنگین بوده و کاربر باید در رختخواب با آن کشتی بگیرد. صداهایی که این ربات از خود پخش می کنند نیز به جای اینکه فرد را به خواب ببرند، او را خواب زده تر می کنند.

چراغ مطالعه Dyson Lightcycle


این چراغ مطالعه زیباست و می تواند دمای رنگ را با توجه به زمان روز به طور اتوماتیک تنظیم کند. روی این لامپ برچسپ قیمت ۶۰۰ دلاری چسبانده شده که حتی افراد متمول را نیز به تعجب وا می دارد. کاربران آمریکایی می توانند با پول این لامپ تمام منزل خود را به لامپ هوشمند مجهز کرده و با باقی مانده پول، قبض برق را پرداخت کنند.

ماگ هوشمند Ember Smart Mug v2


بعضی وقت ها یک محصول دقیقاً همان چیزی که شما انتظار دارید را انجام می دهد ولی باز هم شما را ناامید می کند. ماگ هوشمند Ember Smart Mug v2 اینگونه است. این ماگ عایق بندی شده از نمایشگر و دکمه های لمسی بهره می برد و به کمک اپ اختصاصی می توان دمای دقیق نوشیدنی را تعیین کرد. ولی قیمت ۱۸۰ دلاری آن بسیاری از را از خریدش منصرف می کند. خصوصاً اینکه برای راه اندازی آن به کتری نیاز است. اگر این محصول می توانست آب سرد را به آب جوش تبدیل کند، شاید می شد قیمت ۱۸۰ دلاری آن را توجیه کرد.

اسپیکر هوشمند Sonos


کاربران مدت ها اسپیکری می خواستند که بتواند از طریق بلوتوث آهنگ ها را استریم کند. سال ۲۰۱۹ شرکت Sonos به این خواسته کاربران با Sonos Move پاسخ داد. این اسپیکر هوشمند قابل حمل و بیسیم بوده و با وای فای و بلوتوث کار می کند. کیفیت صدای آن نیز مناسب توصیف شده است. این محصول به خاطر قیمت بالا (۴۰۰ دلار) توانایی رقابت با محصولات مشابه را نداشته و خریدار می تواند با پرداخت هزینه بسیار کمتر اسپیکر دیگری را انتخاب کند./دیجیاتو

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده + 20 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!