برای بقای مشاغل مرحله ۳ و ۴ را تسریع کنید

توریست مالزی – انجمن کارفرمایان مالزی (MEF) از دولت خواسته است تا برای اطمینان از بقای مشاغل، به ویژه مشاغل در بخش های غیر ضروری مانند مد، برنامه ملی...
توریست مالزی – انجمن کارفرمایان مالزی (MEF) از دولت خواسته است تا برای اطمینان از بقای مشاغل، به ویژه مشاغل در بخش های غیر ضروری مانند مد، برنامه ملی بازیابی (NRP) را به مرحله سه و فاز چهار تسریع کند.

به گزارش نیواستریت تایمز، داتوک سید هومن گفت: مقررات منع آمد و شد که از مارس ۲۰۲۰ تاکنون اجرا شده، همچنان باعث از بین رفتن مشاغل و اشتغال می شود. علاوه بر صنعت مد، منسوجات و پوشاک، بسیاری از بخش های غیر ضروری صنعتی نیز به دلیل قرنطینه تعطیل شده اند، از جمله خرده فروشی، گردشگری، هتل و بخش های خدمات.

وی گفت: ما می ترسیم که اگر این بخش ها در طی فاز یک و دو NRP مجبور باشند بسته بمانند، وضعیت بدتر شود . ما از دولت می خواهیم که فوراً آستانه NRP تعیین شده توسط شورای امنیت ملی را برای سرعت بخشیدن به NRP سه و چهار بررسی کند. طبق اعلام انجمن مد، پارچه و لباس مالزی (FMFTA)، این صنعت روزانه ۱۶۳ میلیون رینگت ضرر می کند.

رئیس MEF خاطرنشان کرد که صنعت نساجی و پوشاک ۲۷ میلیارد رینگت صادرات در ۲۰۱۹ و ۲۱ میلیارد رینگت در سال ۲۰۲۰ کمک کرده است اما ۱۵ درصد از شرکت های این بخش فعالیت خود را در سال ۲۰۲۰ متوقف کردند، در حالی که بیش از ۳۰ درصد در حال تعطیلی کامل هستند به دلیل کمبود جریان نقدی و آینده نامشخص.

وی گفت: ‘زنجیره تأمین صنایع مد، منسوجات و پوشاک حدود ۵۰۰۰۰۰ کارگر مشغول به کار هستند و این تصور که همه ۵۰۰۰۰۰ کارگر به دلیل قرنطینه طولانی مدت با خطر از دست دادن شغل مواجه هستند.

‘بیش از ۳۰٪ از خرده فروشان ممکن است قبل از مرحله سه NRP برای همیشه تعطیل شوند و این باعث می شود که حدود ۱۵۰،۰۰۰ کارگر بیکار شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + بیست =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!