برنامه جدید سنگاپور برای واکسیناسیون نیروی کار/واکسن بزنید تا اخراج نشوید!

توریست مالزی – طبق محدودیت جدیدی که سنگاپور اعمال کرده است، افرادی که از زدن واکسن کرونا اجنتاب می‌کنند احتمال دارد شغل خود را از دست بدهند. حدود ۴۸...
توریست مالزی – طبق محدودیت جدیدی که سنگاپور اعمال کرده است، افرادی که از زدن واکسن کرونا اجنتاب می‌کنند احتمال دارد شغل خود را از دست بدهند. حدود ۴۸ هزار نفر از نیروی کار سنگاپور واکسینه نشده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق محدودیت جدیدی که سنگاپور اعمال کرده است، افرادی که از زدن واکسن کرونا اجنتاب می‌کنند احتمال دارد شغل خود را از دست بدهند. پیش از این افراد واکسینه نشده‌ای که تست کرونای منفی داشتند اجازه داشتند به محل کار خود بروند. اما از یکشنبه این هفته این امکان برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. کارفرماها می‌توانند به کارمندان واکسینه نشده خود اجازه کار در منزل یا مرخصی بدون حقوق بدهند. در صورتی که این کارکنان قادر به انجام تعهدات کاری خود را در منزل نباشند، کارفرما می‌تواند آن‌ها را اخراج کند.

نرخ واکسیناسیون سنگاپور از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون جهان است. این کشور محدودیت‌های سخت گیرانه‌ای را در سطح کشور برای افراد واکسینه نشده در نظر گرفته است. برای مثال آن‌ها را از حضور در رستوران‌ها و مراکز خرید منع کرده است. سنگاپور همزمان در حال اجرای تدریجی بازگشایی‌هاست و این ماه برنامه کار در منزل برای کارکنان را متوقف کرد.

به نقل از بلومبرگ، حدود ۴۸ هزار نفر از نیروی کار سنگاپور واکسینه نشده‌اند و این می‌تواند برای سیستم سلامت این کشور خطرناک باشد. در طول زمان شیوع کرونا دو سوم تخت‌های بیمارستان‌ها به افرادی که واکسینه نشده بودند اختصاص داشت.

۸۷ درصد جمعیت سنگاپور واکسینه شده‌اند و نصف این جمعیت دز سوم را نیز دریافت کرده‌اند. کمتر کشوری چنین رویکرد یکپارچه و منسجمی نسبت به واکسیناسیون داشته است. نیروی کار واکسینه نشده این کشور نیز به تدریج در حال دریافت واکسن‌های خود هستند و تعداد این افراد نسبت به ماه گذشته هشت درصد کاهش یافته است. کارفرماها همچنان با کارکنان واکسینه نشده خود در مورد اهمیت این موضوع صحبت می‌کنند تا هر چه زودتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

غیبت کارکنان و عدم دریافت واکسن بر روی عملکرد آن‌ها و همچنین سازمانی که برای آن کار می‌کنند اثر می‌گذارد. اگر اخراج کارکنان به دلیل عدم توانایی آنان در انجام تعهدات کاری خود باشد، اخراج آنان خارج از مصلحت نخواهد بود.

کسانس که شرایط واکسیناسیون را ندارند فعلا اجازه حضور در محل کار را دارند. اما کارفرمایان می‌توانند در صورت امکان به آن‌ها اجازه کار در منزل بدهند. کارفرمایان حق ندارند خانم‌های باردار را که شرایط واکسن زدن را ندارند اخراج کنند. بلکه باید به نیازها و نگرانی‌های آنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!