برگزاری نمایشگاه سرامیک قاجار در موزه اسلامی مالزی

توریست مالزی – موزه اسلامی مالزی آثار هنری سرامیک دوره قاجار ایران را در قالب نمایشگاهی از تاریخ ۲۱ مارچ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ برگزار می کند. دوره قاجار...
توریست مالزی – موزه اسلامی مالزی آثار هنری سرامیک دوره قاجار ایران را در قالب نمایشگاهی از تاریخ ۲۱ مارچ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ برگزار می کند.
دوره قاجار اگرچه از نظر تاریخی در شمار تاریک ترین دوره های تاریخ ایران تلقی می شود، از نظر هنری، جایگاه ویژه ای در تاریخ هنر ایران دارد. سفرهای پرهزینه پادشاهان عیاش قاجار به اروپا اگرچه به بدهی های دربار ایران به کشورهای دیگر می انجامید، موجب شد هنر روز اروپا به ایران راه یابد. نقاشی مدرن و عکاسی دو یادگار این سفرهای پر هزینه بودند.
اما آنچه از هنر دوره قاجار به جا ماند، همانا تجلی هنرهای سنتی ایرانی مانند مینیاتور در کاشی و سرامیک آن دوره است. اگرچه این کاشی ها و سرامیک ها نیز به دستور پادشاهان قاجار و برای خوش‌آمد آنان ساخته شدند، قدرت و خلاقیت هنر ایرانی همچنان در آنها تجلی یافت. به گونه ای که در اغلب موزه های جهان که به تاریخ ایران پرداخته اند، آثار هنری دوره قاجار نیز به چشم می خورد.
نمایشگاه سرامیک قاجار که اینک در موزه اسلامی مالزی برپاست فرصتی گرانقدر برای دیدار از این آثار گرانبهاست.
جالب اینجاست که با وجود تعداد چشمگیر گردشگران ایرانی د رمالزی، روی پوستر و بروشور این نمایشگاه به زبان های انگلیسی، مالایی و عربی نوشته شده، اما از زبان فارسی خبری نیست. البته اگر هم به زبان فارسی در مورد این نمایشگاه تبلیغ می شد، بعید بود که گردشگران ایرانی به جای صرف وقت در مراکز خرید به موزه اسلامی مالزی سری بزنند.
نشانی موزه اسلامی مالزی:
Perdana, Jalan Lembah, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur
زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر روزهای دوشنبه تا یکشنبه
بهای بلیت: ۱۴ رینگت

 



 


پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!