بیشترین میزان سرایت کرونا یک روز قبل از بروز علائم است

توریست مالزی – بررسی جدید محققان روی بیماران مبتلا به کروناویروس نشان می‌دهد بیشترین میزان سرایت کرونا یک روز قبل از بروز علائم است. به گزارش گجت نیوز، محققان...
توریست مالزی – بررسی جدید محققان روی بیماران مبتلا به کروناویروس نشان می‌دهد بیشترین میزان سرایت کرونا یک روز قبل از بروز علائم است.

به گزارش گجت نیوز، محققان برای پاسخ به این سوال که میزان بار ویروس در طول دوره ابتلا به کرونا چگونه کاهش پیدا می‌کند، پرونده افراد مبتلا به کروناویروس را به کمک یک مدل کامپیوتری مورد بررسی قرار دادند. بررسی‌های قبلی محققان نشان می‌دهد بار ویروسی با عفونت در ارتباط بوده و هرچه بار ویروسی بیشتر باشد، احتمال مرگ فرد مبتلا نیز بالا خواهد بود. همچنین فردی که بار ویروسی بیشتری داشته باشد می‌تواند افراد بیشتری را به ویروس مبتلا کند. بار ویروسی به میزانی از ویروس که یک فرد به آن آلوده شده است گفته می‌شود.

اوج سرایت کرونا یک روز قبل از بروز علائم
گزارش این محققان که در مجله مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا (PNAS) منتشر شده است نشان می‌دهد اوج بار ویروسی در بدن یک روز قبل از شروع علائم است. طبق اعلام این محققان، افرادی که بار ویروسی بیشتری دارند، مدت زمان ابتلا تا پدیدار شدن نخستین علائم در آنها کمتر خواهد بود؛ به بیانی دیگر افرادی که زودتر علائم در بدنشان پدیدار می‌شود، بار ویروسی بیشتری دارند و می‌توانند افراد زیادی را مبتلا کنند.

نتایج این محققان نشان می‌دهد سلول‌های ۵۹ درصد از افراد دارای بیش از ۶۵ سال سن برای از بین بردن ویروس نسبت به افراد جوان توانایی کمتری دارند. از این رو بدن این افراد به صورت میانگین به حدود ۱۶ روز زمان نیاز دارد تا ویروس کرونا را خارج کند. این بازه زمانی برای افراد جوان حدود ۱۳ روز است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!