تقریباً ۱۰۰،۰۰۰ نفر از ژانویه بیکار شده اند

توریست مالزی – نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ نفر از ژانویه سال جاری شغل خود را از دست داده اند. به گزارش نیواستریت تایمز، معاون وزیر منابع انسانی آوانگ هاشم گفت:...
توریست مالزی – نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ نفر از ژانویه سال جاری شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش نیواستریت تایمز، معاون وزیر منابع انسانی آوانگ هاشم گفت: بر اساس سیستم بیمه اشتغال، ۹۹،۶۹۶ کارمند از ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ اخراج شده اند. از جمله دلایل بیکاری می توان به تعطیلی مشاغل، کوچک سازی، طرح جدایی داوطلبانه و طرح جدایی متقابل اشاره کرد. دراین بین شرکت ها نیز از مشکلات مالی زیادی رنج می برند.

آوانگ گفت: دولت از طریق وزارت منابع انسانی بسته های محرک اقتصادی مختلفی را ارائه داده است که تأثیر کووید – ۱۹ را در بخش اشتغال کاهش داده است. با این وجود، در بخش های خاصی کارفرمایان به دلیل عوامل اجتناب ناپذیر خارجی مجبور به اخراج کارکنان شدند. از جمله بخش هایی که به دلیل همه گیری به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند، مانند بخش تولید، بخش اقامت، غذا و نوشیدنی؛ بخش عمده فروشی و خرده فروشی بخش حمل و نقل و … . به عنوان مثال، درآمد اصلی کارفرمایان در بخش اقامت از طریق گردشگران بین المللی بود.

آوانگ گفت: براساس سوابق EIS، تعداد از دست دادن شغل در گروه مدیریتی شامل ۱۳۱۰۹ نفر است، در حالی که ۲۶،۰۷۹ متخصص و ۱۹،۰۹۵ تکنسین و کاردان حرفه ای نیز بیکار شده اند. این دسته شامل افرادی با حقوق ۴۰۰۰ RM به بالا است.

داده های سازمان تأمین اجتماعی نشان می دهد که ۷۵ درصد کارمندان در گروه پایین (B40) بودند، با درآمد ماهانه ۴۰۰۰ RM و کمتر. بنابراین برنامه یارانه دستمزد توسط دولت برای کمک به آسیب دیدگان بیشتر در گروه B40 است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!