ثروتمندترین فرد جهان: خانه‌ای ندارم و در خانه دوستانم زندگی می‌کنم

توریست مالزی – ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان می‌گوید که در حال حاضر خانه‌ای ندارد و در خانه دوستانش زندگی می‌کند. به گزارش یورونیوز، او در گفت‌وگو با کریس...
توریست مالزی – ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان می‌گوید که در حال حاضر خانه‌ای ندارد و در خانه دوستانش زندگی می‌کند.

به گزارش یورونیوز، او در گفت‌وگو با کریس اندرسون، مدیرعامل تد (TED) گفت: «من حتی در حال حاضر صاحب خانه نیستم، یعنی در خانه دوستانم می‌مانم.» وی افزود: «اگر به منطقه خلیج سانفرانسیسکو سفر کنم یعنی جایی که بیشترین کارهای مهندسی تسلا انجام می‌شود، همیشه در اتاق خواب‌های اضافی دوستانم می‌مانم.»

دارایی خالص ماسک که پدر هفت فرزند است طبق گزارش فوربس ۲۷۰.۱ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. با این حال گرایمز، مادر دو فرزندش در گفت‌وگویی اخیرا اعتراف کرد که آن‌ها در خانه‌ای بسیار غیر ایمن ۴۰ هزار دلاری زندگی می‌کردند. این خواننده ۳۲ ساله که اخیر فرزند دومین خود با ماسک را به دنیا آورده است گفت که در حال حاضر در خانه‌‌ای جداگانه زندگی می‌کند.

ایلان ماسک همچنین به سوالی درباره نابرابری‌های جهانی در تقسیم ثروت پاسخ داد و گفت: «اگر من سالانه میلیاردها دلار برای مصرف شخصی هزینه کنم بسیار مشکل ساز خواهد بود اما اینطور نیست.» «اینطور نیست که هزینه‌های شخصی من زیاد باشد.» وی در عین حال با اشاره به استفاده مکرر از هواپیما گفت: «اگر از هواپیما استفاده نکنم ساعات کمتری برای کار دارم.»

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی به دلیل ثروت بالای ایلان ماسک و سهم اندک او در پرداخت مالیات از ماسک انتقاد می‌کنند. ماسک در این گفت‌وگو تاکید کرده است که کشتی تفریحی ندارد و به تعطیلات هم نمی‌رود. سال گذشته گزارشی منتشر شده بود که ایلان ماسک در یک خانه کوچک ۵۰ هزار دلاری زندگی می‌کند. خانه‌ای که طبق گفته ماسک از اسپیس ایکس اجاره کرده بود.

وال استریت ژورنال در دسامبر ۲۰۲۱ گزارش داد که ماسک در یک عمارت در آستین متعلق به کن هاوری زندگی می‌کرد. هاوری که به همراه ماسک و افراد دیگر پی‌پال را بنیانگذاری کرد این خانه را در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۱۲ میلیون دلار خریداری کرد. طبق گزارش فوربس این ملک در آن زمان گران‌ترین ملک در شهر آستین ایالت تگزاس بود.

ادعاهای ماسک درباره سبک زندگی مینیمالیسم حتی به عقب‌تر نیز برمی‌گردد. او در ماه مه ۲۰۲۰ در توییتی نوشت: «تقریبا تمام دارایی‌های فیزیکی‌ام را می‌فروشم. صاحب خانه‌ای نخواهم شد.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!