حذف نام ایران از بخش رنکینگ سایت AFC

توریست مالزی – نام ایران از بخش رنکینگ سایت AFC و ترانسفرمارکت حذف شده است. به گزارش ورزش سه، کانال های خبری از حذف نام ایران در رنکینگ سایت...
توریست مالزی – نام ایران از بخش رنکینگ سایت AFC و ترانسفرمارکت حذف شده است.
به گزارش ورزش سه، کانال های خبری از حذف نام ایران در رنکینگ سایت AFC خبر دادند و همچنین نام ایران از سایت ترانسفرمارکت هم حذف شده. هنوز دلیل این اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص نیست.



 

رئیس فدراسیون فوتبال عازم مالزی است؛ سفری که می تواند برای فوتبال ایران بسیار حیاتی باشد
در شرایطی که تیم های آسیایی خود را برای مرحله اول مقدماتی آماده می کنند، سفر مهدی تاج به مقر فدراسیون فوتبال آسیا برای قرعه کشی رقابت های مقدماتی جام جهانی اهمیت فوق العاده ای با توجه به داغ شدن موضوع تعلیق ایران در ماه های گذشته دارد و تمرکز فوتبال ایران را به جای موضوع آماده سازی تیم ملی به سمت و سوی دیگری برده است.
مدتی قبل بود که کنفدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای به ایران درباره موضوع ورود بانوان به ورزشگاه نکاتی را مطرح کرد. فیفا نامه ای یک ۱.۵ صفحه ای به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد که در این نامه ابتدا به قدردانی از زحمات فدراسیون فوتبال ایران پرداخت اما در سطرهای پایانی با اشاره به صحبت های رئیس جمهوری و نظر مساعد او، خواستار این شد تا هر چه سریعتر وضعیت ورزشگاه ها برای حضور بانوان نهایی و مشخص شود.
نامه ای که در آن اولتیماتومی به تاریخ ۱۵ جولای(۲۴ تیرماه) درج شده بود و فدراسیون فوتبال باید در این تاریخ گزارشی از عملکرد خود را به فدراسیون جهانی ارسال می کرد؛ اقدامی که صبح دیروز انجام گرفت.
مسئولان فدراسیون در این نامه با اشاره به اقدامات انجام شده مانند ورود بانوان به ورزشگاه ها در مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا در تبریز اعلام کردند که در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند و به نامه قبلی فیفا بی توجه نبوده اند.
اسدی مدیر بین الملل فدراسیون فوتبال در تشریح این نامه و خواسته های فدراسیون جهانی درباره بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها، گفت: فیفا هیچ اولتیماتومی به فدراسیون نداده است. فیفا به ما اعلام کرده بود ۱۵ جولای(۲۴ تیرماه) اقدامات خود را به ما اطلاع دهید و ما خلاصه ای از اقدامات انجام شده را برای آنها ارسال کردیم. در نامه فیفا که متن موجود است، هیچ اشاره و صحبتی از تعلیق نشده است.
اتفاقی که باعث ایجاد علامت سوال در ذهن هواداران شد همزمانی مهلت مورد نظر برای پاسخگویی و حذف نام فوتبال ایران از جدول رده بندی باشگاه های آسیا بود. اسدی عنوان کرد: در این مورد با فدراسیون فوتبال آسیا تماس گرفتیم و آنها در حال بررسی دلیل حذف ایران هستند اما اگر موضوع تعلیق در میان باشد، این موضوع با نامه رسمی به ما ابلاغ می شود و حذف تیم های ما از رنکینگ فدراسیون فوتبال آسیا روش نشان دادن آن نیست.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همراه مارک ویلموتس راهی کشور مالزی می شود تا در مراسم قرعه کشی مقدماتی جام جهانی شرکت کند؛ مراسمی که احتمالا اینفانتینو به عنوان مهمان در آن حضور خواهد داشت تا این رویداد فرصت مناسبی برای تبادل نظر دوباره تاج و رئیس فیفا برای حل مشکل ایران باشد؛ همکاری مشترک و گفت و گوی این دو در بحث ادامه حضور تاج برای فوتبال ایران منتج به حصول یک نتیجه مناسب شد و کمک کرد تا فوتبال از تعلیق دور بماند.
در همین راستا یکی از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ مساله حذف اسم تیم های ایرانی از رنکینگ فدراسیون فوتبال آسیا را اتفاقی نمی داند و می گوید مشکلاتی وجود دارد و نمی توان بیشتر از این درباره آن صحبت کرد. مشکلاتی که ممکن است به مساله حرفه ای سازی و اخذ مجوز حرفه ای بازگردد. ظاهرا فدراسیون فوتبال آسیا از گزارش های غیر حقیقی مسئولان ایرانی و وارونه جلوه دادن شرایط راضی نیستند و ممکن است برای فوتبال ایران اقدامات تنبیهی در نظر داشته باشند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!