حضور ربات های نینجا در بیمارستان های تایلند برای مبارزه با کرونا

توریست مالزی – تایلند برای مبارزه با کرونا اقدام به استفاده از ربات های موسوم به ربات های نینجا کرده است. این ربات ها بیماران COVID-19 را تحت نظر...
توریست مالزی – تایلند برای مبارزه با کرونا اقدام به استفاده از ربات های موسوم به ربات های نینجا کرده است. این ربات ها بیماران COVID-19 را تحت نظر دارند و به کادر درمانی برای مبارزه با کرونا کمک می کنند.

به گزارش انتخاب، براساس آمارهای اخیر ، شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز شده است ، بیش از ۱۵۰۰۰ نفر را در سرتاسر جهان کشته و بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر را نیز آلوده کرده است.

تایلند بیش از ۷۰۰ مورد تأیید شده کرونا دارد اما تنها یک مورد بر اثر کرونا جان باخته است. اکنون بیمارستان های تایلند ربات هایی را استخدام کرده اند که می توانند بیماران را تحت نظر بگیرند و برخی از بار کاری متخصصین بهداشت را روی دوش خود بگیرند. از آنجا که ویروس جدید همچنان در سراسر جهان شیوع دارد ، کارکنان مراقبت های بهداشتی با کمبود منابع و پرسنل روبه رو هستند.

به همین دلیل است که بیمارستان های تایلند از “ربات های نینجا” برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا استفاده می کنند. ربات های نینجا چرخ دار هستند و می توانند درجه حرارت بدن بیماران را بررسی کنند و سایر تعاملات را نیز با بیماران داشته باشند. بنابراین خطر مواجهه کارمندان و پرستاران و پزشکان بخش های خطرناک بیمارستان را با بیماران به حداقل می رسانند.

تیمی که این ربات ها را تولید می کنند در حال کار بر روی راه هایی برای مفیدتر کردن ربات ها هستند تا بتوانند مواد غذایی را نیز به بیماران داده و اقداماتی دیگر مثل کمک به حمام کردن مریض ها یا شستشوی سطوح را نیز انجام دهند. این روبات ها در ابتدا برای نظارت بر بهبود بیماران سکته مغزی طراحی شده بودند.

دانشجویان مهندسی دانشگاه Chulalongkorn در بانکوک این رباتهای پزشکی را اصلاح کردند تا در مورد بیماران مبتلا به COVID-19 مفید باشد. این ربات ها دارای صفحه نمایش هستند و به پزشکان این امکان را می دهند تا با بیماران چت کنند.

به دلیل رنگ مشکی به آنها ربات نینجا گفته می شود.پروفسور ویبون سانگورافونسیری و تیمش این ربات ها را در چهار بیمارستان تایلندی از قبل معرفی کرده اند.آنها قصد دارند روبات های نینجا را به ۱۰ بیمارستان دیگر در تایلند بفرستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست + یازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!