حضور چشمگیر ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو

توریست مالزی – دو فیلم سینمایی “بندربند” و “خط فرضی” به جشنواره بین‌المللی تورنتو راه یافتند. “بنددربند” محصول مشترک ایران و آلمان است. یه گزارش دویچه وله، فیلم سینمایی”بندربند”...
توریست مالزی – دو فیلم سینمایی “بندربند” و “خط فرضی” به جشنواره بین‌المللی تورنتو راه یافتند. “بنددربند” محصول مشترک ایران و آلمان است.

یه گزارش دویچه وله، فیلم سینمایی”بندربند” آخرین اثر کارگردان سرشنانس ایرانی منیژه حکمت است که در بخش اصلی چهل‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو اکران می‌شود. این بخش جشنواره، ویژه فیلم‌هایی با داستان‌های جذاب و توأم با چشم‌انداز جهانی است.

در وبسایت جشنواره، این فیلم به عنوان محصول مشترک ایران و آلمان معرفی شده است. بر اساس معرفی‌نامه و تریلری که وبسایت جشنواره از این فیلم منتشر کرده، داستان آن در جنوب ایران و هنگام سیل اتفاق می‌افند.

جشنواره می‌نویسد، در “فیلم جاده‌ای” منیژه حکمت “که سرشار از موسیقی است”، یک گروه موسیقی جوان به مقصد تهران راه می‌افتد اما در سیلاب گرفتار می‌شود. در این فیلم ۷۵دقیقه‌ای رضا کولغانی، پگاه آهنگرانی، مهدیه موسوی و امیرحسین طاهری ایفای نقش می‌کنند.

“خط فرضی”
فرنوش صمدی با نخستین اثر سینمایی خود “خط فرضی” در بخش “دیسکاوری” جشنواره تورنتو حضور دارد. این فیلم بخشی از زندگی خصوصی یک معلم مدرسه در تهران را به تصویر می‌کشد. او قصد رفتن به یک مراسم عروسی در شمال ایران را دارد اما شوهرش مانع سفر او می‌شود. خانم معلم تصمیمی می‌گیرد که او را به “مسیری دردناک” می‌برد. سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، حسن پورشیرازی و آزیتا حاجیان بازیگران اصلی این فیلم ۸۳دقیقه‌ای هستند.

سکوی پرتاب به سوی اسکار
جشنواره فیلم تورنتو روز دهم سپتامبر با فیلمی از کارگردان آمریکایی اسپایک لی گشایش می‌یابد و تا ۱۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت. این جشنواره در کنار جشنواره کن و برلیناله از بزرگ‌ترین جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فیلم به‌شمار می‌رود و کارشناسان آن را سکوی پرتابی برای رسیدن به اسکار می‌دانند. این جشنواره فاقد بخش مسابقه رسمی و هیئت داوران است و “بهترین” فیلم‌ها را تماشاگران با انداختن رای به صندوق برمی‌گزینند.

تماشاگران سال گذشته فیلم‌های “انگل”، “جوجو خرگوش” و “داستان ازدواج” را به‌عنوان بهترین‌های جشنواره انتخاب کردند. این سه فیلم در جوایز اسکار نیز درخشیدند و فیلم “انگل” چهار اسکار دریافت کرد.

“بنددربند” حکمت با تازه‌ترین آثار سینماگران برجسته‌بین‌المللی، از جمله فرانسوا اوزون، ورنر هرتسوگ، توماس وینتربرگ، ویگو مورتنسن، جان‌فرانکو رزی، میشل فرانکو، کورنل موندروتسو، نائومی کاواسه و میرا نائیر به رقابت می‌پردازد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!