خروج پادشاه تایلند از قرنطینه؛ رامای دهم با همسر چهارمش به جشن چاکری رفت

توریتست مالزی – پادشاه تایلند هتل محل قرنطینه خود در آلمان را برای شرکت در مراسم روز یادبود سلسله چاکری(۶ آوریل) ترک کرد و به همراه همسر چهارم و...
توریتست مالزی – پادشاه تایلند هتل محل قرنطینه خود در آلمان را برای شرکت در مراسم روز یادبود سلسله چاکری(۶ آوریل) ترک کرد و به همراه همسر چهارم و دو دخترش این روز را در بانکوک جشن گرفت.

به گزارش یورونیوز، واجیرالونگ کورن که خود را شاه رامای دهم نامیده به همراه ملکه سوتیدا در مقابل مجسمه یادبود رامای اول، بنیانگذار سلسله چاکری حاضر شد و نسبت به آن ادای احترام کرد. در این مراسم دو دختر ۴۱ و ۳۳ پادشاه نیز که حاصل ازدواج‌های او پیش از آشنایی با سوتیدا تیدجای هستند، حضور داشتند ولی مراسم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودتر برگزار شد و خبری از گروه‌های رقص و شادمانی پرتعداد نبود.

سلسله چاکری از سال ۱۷۸۲ با عنوان پادشاهی سیام، پایه‌گذاری شد و پس از آن که در سال ۱۹۳۹ که به پادشاهی تایلند تغییر نام داد، بدون وقفه سلطنت کرده و پادشاهی کنونی تایلند نیز خود را متعلق به این سلسله می‌داند.

پادشاه ۶۷ ساله تایلند پیشتر با هدف مصونیت از ابتلا به ویروس کرونا به همراه ۲۰ تن از زنان حرمسرای خود عازم قرنطینه در یک هتل لوکس آلمانی شده بود. او تاکنون چهار بار به طور رسمی ازدواج کرده ولی مشخص نبود که سوتیدا، همسر چهارمش، او را در قرنطینه همراهی می‌کند یا خیر. البته هنوز مشخص نیست که خروج پادشاه تایلند از قرنطینه خود در آلمان تا چه مدتی ادامه خواهد داشت.

حضور پادشاه تایلند در قرنطینه موجب برانگیخته شدن انتقاد فعالان حقوق زن در سراسر جهان شد و در تایلند نیز خشم مخالفان سلطنت را برانگیخت.

تایلند تاکنون از ابتلای ۲۲۵۸ تن به بیماری کووید ۱۹ خبر داده که ۲۷ نفر از آنها جان باخته‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!