خودکشی نوجوان چینی از دست والدین و شبکه‌های اجتماعی

توریست مالزی – لو شوئه‌ژو پسر نوجوان چینی که در کودکی توسط پدر و مادرش فروخته شده بود، بعد از آن که به تازگی نزدشان برگشت و بار دیگر...
توریست مالزی – لو شوئه‌ژو پسر نوجوان چینی که در کودکی توسط پدر و مادرش فروخته شده بود، بعد از آن که به تازگی نزدشان برگشت و بار دیگر با دست ردشان مواجه شد، درگذشت.

یه گزارش بی بی سی، این نوجوان ۱۷ ساله در استان هینان چین خودکشی کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌های چین، پدر و مادر لو در سال ۲۰۰۵ او را فروخته بودند و خانواده‌ای دیگر او را به فرزندی قبول کرده بودند.

این نوجوان ۱۷ ساله دسامبر سال گذشته و بعد از آغاز کارزاری اینترنتی برای شناسایی پدر و مادر واقعی‌اش، موفق به پیدا کردن آن‌ها شد.در ابتدا بر اساس واکنش آقای لو در شبکه‌های اجتماعی، دیدار مجدد با والدینش بسیار شاد و موفقیت‌آمیز بوده است. اما هنگامی که او بر اساس گزارش‌ها از والدینش تقاضای حمایت مالی کرد، اوضاع تغییر می‌کند.

او می‌گوید از پدر و مادرش خواسته بود اجازه دهند با آن‌ها زندگی کند، یا خانه‌ای برای او بخرند یا اجاره کنند، چرا که محلی برای زندگی نداشته است.به گفته لو شوئه‌زو، والدینش بعد از این درخواست ارتباط‌‌شان را با او قطع می‌کنند و حتی مادرش امکان تماس او با خودش را در سرویس پیام‌رسان وی‌چت مسدود می‌کند. اما والدین او این روایت را رد می‌کنند، و مادرش می‌گوید لو شوئه‌زو تلاش کرده او را وادار به خرید خانه‌ای کند که توان مالی خریدش را نداشته است.

آقای لو سپس گفت از والدینش به خاطر رها کردنش شکایت می‌کند، و “آن‌ها را در دادگاه خواهد دید.” بعد از این ماجرا، حملات اینترنتی زیادی در شبکه‌های اجتماعی به او انجام شد و بسیاری او را متهم کردند که به دنبال به دست آوردن خانه و تلاش برای جلب همدردی بوده است.

در نهایت لو شوئه‌زو با انتشار متنی بلند در ویبو، ماجراهای زندگی‌اش را روایت کرد و گفت: “پدر و مادرم مرا دوبار رها کرده‌اند.” او در انتهای یادداشتش گفته بود که به زندگی خودش خاتمه می‌دهد. با وجود تلاش کاربران برای جلوگیری از این خودکشی، یکی از اقوام او تایید کرد که روز دوشنبه و ساعاتی بعد از انتشار آن متن، لو شوئه‌زو به بیمارستان منتقل شده و در آن‌جا درگذشته است.

از آن زمان صفحه او در شبکه اجتماعی ویبو مملو از پیام‌های همدردی شده و بسیاری هم آزار و اذیت آنلاین را دلیل این خودکشی می‌دانند. یکی از پیام دهندگان نوشته: “آزار و اذیت آنلاینی که متوجه او بود حتی برای یک بزرگسال هم غیرقابل تحمل بود، چه برسد برای یک کودک.”

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!