درباره سال نو چینی بیشتر بدانید

جمله «Gong Xi Fa Cai» به چی معنی است؟ غذای سال نو چینی «yee sang» از کجا آمده؟ چرا در مراسم سال نوی چینی شیر و اژدها می رقصند و آن ها نماینده چه چیزهایی هستند؟
به  مناسبت سال نوی چینی, سایت خبری استار در نشستی که با پروفسور یام کاه کین رئیس مرکز مطالعات دانشگاه مالایا ترتیب داده، سعی کرده به گوشه ای از باورهای موجود در این جشن بپردازد.

در ابتدا از پروفسور در مورد معنی عبارت «Gong Xi Fa Cai» که تبریک سال نو چینی است پرسیده شده. ایشان در این مورد گفتند این عبارت در واقع به معنی «تبریک به خاطر به دست آوردن ثروت بیشتر» است. ایشان در تکمیل حرف های خود آورده اند، از آن جا که این عبارت بیشتر جنبه مالی زندگی را در نظر می گیرد، عده ای عقیده دارند باعث لطمه زدن به روح سال نو می شود و به همین دلیل به جای آن از عبارت «Xin Nian Kuai Le» که به طور دقیق به معنی «سال نو مبارک» است استفاده می کنند.

پروفسور یام در مورد آداب و رسوم رایج در جشن سال نو چینی در مورد اهمیت رقص شیر و اژدها نیز گفتند، رقص شیر برای دور کردن بیماری و رقص اژدها برای ایجاد روزهای فرخنده و شاد است. در این مراسم و در کنار رقص شیر و اژدها به طور عمده از موسیقی و آتش بازی نیز استفاده می شود.
وی همچنین توضیح داد که غذای «yee sang» تنها در مالزی به مانند چین متدوال است، ولی در دیگر کشورها در مراسم سال نو چینی از آن استفاده نمی شود.

«yee sang» غذای است بسیار رنگارنگ و نشاط آور و در مورد آن این باور وجود دارد که با خوردن «yee sang» شادی شریک مراسم و زندگی مان خواهد شد.

پروفسور در انتها از نسل جدید و مدرن چینی خواسته تا با احترام به باورها و رسوم کهن در فراگیری و گسترش آن کوشا باشند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 + چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!