درخشش دختران فوتبالیست ایرانی در ایتالیا + فیلم

توریست مالزی – جمعی از دختران ایرانی ساکن در شهر تورین ایتالیا که با هدف دور هم بودن و لذت بردن از بازی فوتبال تیمی را تشکیل داده بودند،...
توریست مالزی – جمعی از دختران ایرانی ساکن در شهر تورین ایتالیا که با هدف دور هم بودن و لذت بردن از بازی فوتبال تیمی را تشکیل داده بودند، اینک و پس از ظهوری درخشان، نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرده اند. به‌گونه ای که برخی از این دختران فوتبالیست مورد توجه تیم‌های صاحب نام ایتالیا قرار گرفته‌اند.
به گزارش یورونیوز، چند ماه پیش و به فاصله دو ماه مانده به برگزاری مسابقاتی موسوم به «بالو موندیال» در شهر تورین، دختران ایرانی ساکن در این شهر که اغلب دانشجو هستند تصمیم گرفتند تا با تشکیل دادن تیمی در این مسابقات حضور داشته باشند. کسری چلبی، مربی این تیم می‌گوید که هدف آن‌ها تنها حضور در میدان سبز فوتبال بود و تصور نمی‌کردند که بتوانند به یکی از تیم های موفق زنان تبدیل شوند و مسیر رویاهای فوتبالی خود را کوتاه‌تر کنند.
ایتالیا که در زمینه فوتبال یکی از صاحب نام ترین کشورهای دنیاست در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار شد، غایب بود، غیبتی که با اندوه و سرخوردگی زیاد ایتالیایی‌ها همراه بود اما آنها بیکار ننشستند و از جمله مسابقاتی تحت عنوان «توپ جهانی» یا «بالو موندیال» برگزار کردند. در این مسابقات که در شهرتورین، یکی از پایتخت‌های فوتبال در قاره سبز، برگزار شد، تیم دختران ایرانی موفق شدند تا در میان سی و دو تیم، مقام سوم را کسب کنند. آن‌ها در این مسابقات حتی موفق شدند تیم دختران ایتالیا را سه صفر شکست بدهند و البته برنده جام اخلاق را نیز کسب کنند.
گرچه سطح مسابقات «بالو موندیال» دارای اهمیت چشمگیری نبود، اما اهمیت این مسابقات آنجا است که تورین خانه تیم‌های معروف فوتبال در سطح جهان است که گوشه چشمی نیز به حاضران در این مسابقات داشتند. موضوعی که باعث شد تا دو تن از فوتبالیست‌های دختر ایرانی شانس حضور در تیم‌های ایتالیایی را پیدا کنند.
نسترن کشمیری پور که با نمایش استعداد خود در این مسابقات به عنوان بهترین دروازه بان انتخاب شد، اکنون توانسته است به عضویت تیم فوتبال دختران باشگاه «نیو تیم کیک آف تورین» درآید. طناز مولایی دیگر دروازه بان دختر ایرانی است که اکنون مورد توجه تیم دختران باشگاه صاحب نام یونتوس قرار گرفته است.
کسری چلبی مربی این تیم با اشاره به همین موفقیت ها است که آنها را معجزه می خواند. معجزه ای که به گفته او حاصل تلاش‌های دختران فوتبالیست ایرانی، علی رغم کمبود امکانات و راه اندازی سریع آن در مدت کوتاهی قبل از برگزاری مسابقات بود.
نکته مورد توجه دیگر، ترکیب افراد حاضر در این تیم است. نسترن کشمیری پور از همدان، طناز مولایی از اصفهان و کاپیتان این تیم یعنی سمیه صرفجو که همچون چلبی از شهر رشت می آیند و برخی دیگر از بازیکنان که از تهران و کرج هستند. در واقع تیمی که می توان گفت از نقاط مختلف ایران تشکیل شده است.
سمیه صرفجو کاپیتان این تیم از علاقه همیشگی اش به این ورزش می گوید اینکه او در کودکی و نوجوانی همراه با پدر و برادرانش فوتبال بازی می‌کرد اما به خاطر محدودیت‌ها و نبود امکانات برای بازی فوتبال زنان موفق نشد تا رشته ورزشی مورد علاقه‌اش را دنبال کند. سمیه اما نسبت به آینده امیدوار است و می گوید که اکنون شرایط در داخل ایران برای زنان فوتبالیست فرق کرده است و همزمان فوتبالیست های زن ایرانی نیز موفق شده اند تا در صحنه های جهانی توانایی های خود را اثبات کنند. او به این سخت کوشی ها و توان فوتبالیست های زن ایرانی اشاره می کند و می گوید در ویدئوهایی دیده است که دختران فوتبالیست تیم ملوان بندرانزالی چگونه سرسختانه و به رغم گل بودن زمین مبارزه می‌کنند. تصاویری که به گفته او به تیم دختران فوتبالیست ایرانی در تورین امید و انگیزه مضاعفی بخشید.
کسری چلبی می گوید که در «بالو موندیال» که تیم هایی از خارجی های ساکن در ایتالیا در بخش های مردانه و زنانه حضور داشتند، بسیاری از کشورها به تشکیل تیم مردان اکتفا کردند اما برای ما مهم بود که علاوه بر تیم پسران ایرانی، تیمی از دختران ایرانی را نیز تشکیل بدهیم و در مسابقات حضور پیدا کنیم که البته در انتها نیز نتایجی که تیم دختران کسب کردند بسیار بهتر از نتایج تیم پسران ما بود.
نسترن کشمیری پور که به عنوان بهترین دروازه بان «بالو موندیال» شناخته شد نیز از کمبود امکانات فوتبال برای دختران در دوران کودکی‌اش می‌گوید اما عشق و علاقه او به ورزش باعث شد تا او در رشته‌های دیگری همچون دو میدانی و هندبال شرکت کند و حتی مقام‌های خوب استانی و ملی هم به دست آورد. اما او که شیفته فوتبال بود چند ماه پیش و زمانی که در شهر بولونیا در مرکز ایتالیا مشغول به تحصیل بود از راه اندازی تیم فوتبال دختران ایرانی در شهر تورین خبردار شد و تصمیم گرفت تا برای بودن در کنار دیگر فوتبالیست‌های دختر ایرانی راهی شهر تورین شود و این شهر را برای سکونت انتخاب کند، چیزی که او خود آن را «دنبال کردن رویاهایش» توصیف می کند.
نسترن از همدان می آید. او در شهر بلونیا دانشجو بود اما عشق به فوتبال او را راهی شمال ایتالیا کرد. نسترن می‌گوید که دوست دارد یک روز کار مربیگری برای فوتبال زنان به ویژه زنان ایرانی را در پیش بگیرد. او همچنین از نادیده گرفتن و تبعیض‌های جاری میان فوتبالیست‌های زن و مرد می‌گوید و اینکه توجه‌ها در همه مسائل چه در بحث مالی و دستمزدها و چه در بعد رسانه‌ای و تبلیغاتی بر روی تیم‌های مردانه است و معتقد است که در تغییر چنین وضعیتی رسانه ها نقش مهمی می توانند ایفا کنند.
طناز مولایی نیز که تنها مدت هفت ماه است به طور جدی وارد دنیای فوتبال شده و توانسته است مورد توجه تیم فوتبال زنان یوونتوس قرار بگیرد با اشاره به اینکه اصفهان از قطب‌های اصلی فوتبال ایران است می‌گوید که امیدوار است یک روز یک تیم قدرتمند فوتبال زنان نیز در این شهر داشته باشند.
تیم فوتبال دختران ایرانی تورین اکنون به‌طور منظم در پارک‌ها و زمین‌های چمن تورین گردهم می آیند تا با آمادگی های بیشتر و تجربه کارگروهی بهتر برای مسابقات در پیش رو حاضر شوند. کسری چلبی مربی تیم می‌گوید که اکنون در حال تمرین برای مسابقات «کووس تورینو زنان» هستند، مسابقاتی که هرسال و به طو منظم در تورین برگزار می شود.
او اضافه می‌کند: «در اولین بازی هم باید به مصاف تیم زنان یونتوس برویم. بازی که احتمالا برای ما بسیار دشوار خواهد بود. اما این را باید به خاطر داشته باشیم که یوونتوس یکی از قدرتمندترین باشگاه‌ها در سطح جهان است و ما تیمی متشکل از دختران دانشجوی ایرانی ساکن شهر تورین هستیم . مسلما نباید انتظار زیادی از این بازی داشت. برای ما همچنان حضور در این میادین مهم است و اینکه خوب بازی کنیم.»


پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!