درمان تب دنگی با برگ درخت پاپایا

توریست مالزی – ویروس دنگی از طریق نیش پشه ای موسوم به Aedes aegypti به بدن انسان منتقل می شود. این ویروس چند نوع مختلف دارد که شدیدترین نوع...
توریست مالزی – ویروس دنگی از طریق نیش پشه ای موسوم به Aedes aegypti به بدن انسان منتقل می شود. این ویروس چند نوع مختلف دارد که شدیدترین نوع آن موجب مرگ انسان می شود

به گزارش صدا و سیما، ویروس دنگی از جمله ویروس های شایع در خط استوا و به ویژه در مالزی با جوشانده برگ درخت پاپایا درمان می شود .

مالایی ها در این روش سنتی که از دیرباز مرسوم بوده برگ درخت پاپایا را در آب می جوشانند و پس از سرد شدن می نوشند و به محل نیش پشه دنگی نیز می مالند. عصاره برگ درخت پاپایا موجب تضعیف و از بین رفتن تدریجی ویروس دنگی می شود. پزشکان مصرف این عصاره را در طول دوران بارداری توصیه نمی کنند.

تب و لرز، استخوان درد، بی حالی و احساس سرماخوردگی از مهمترین علائم این بیماری خطرناک است. تشخیص به موقع، بستری سریع بیمار و انجام مراقبت های ویژه و خوردن آب زیاد، مهمترین عوامل در جلوگیری از مرگ بیماران مبتلا به ویروس دنگی است.

سالانه صدها هزار نفر در کشورهای استوایی جنوب شرق آسیا در معرض نیش پشه دنگی هستند که تعداد زیادی از آن ها به ویروس دنگی مبتلاء می شوند . کودکان و نوجوانان بیشترین قربانیان ویروس خطرناک دنگی هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!