دولت سقف قیمت واکسن های Sinovac، Sinopharm را تعیین کرد

توریست مالزی – دولت سقف قیمت واکسن‌های Sinovac و Sinopharm را تعیین کرده است تا اطمینان حاصل شود که مردم بهای منصفانه‌ای را برای آنها در مراکز بهداشتی خصوصی...
توریست مالزی – دولت سقف قیمت واکسن‌های Sinovac و Sinopharm را تعیین کرده است تا اطمینان حاصل شود که مردم بهای منصفانه‌ای را برای آنها در مراکز بهداشتی خصوصی می پردازند.

به گزارش نیواستریت تایمز، خیری جمال الدین، وزیر بهداشت و داتوک سری الکساندر وزیر تجارت داخلی و امور مصرف کنندگان، در بیانیه ای مشترک گفتند که اجرای سقف قیمت این دو واکسن از روز شنبه (۱۵ ژانویه) اجرایی می شود.

Sinovac اکنون حداکثر ۶۲ رینگیت در سطح عمده فروشی و ۷۷ رینگیت در سطح خرده فروشی قیمت خواهد داشت. سقف قیمت عمده فروشی سینوفارم ۴۸ رینگیت است در حالی که قیمت خرده فروشی ۷۷ رینگیت محدود شده است.

دولت آگاه است که قیمت واکسن‌های کووید-۱۹ ارائه شده در مراکز بهداشتی خصوصی همچنان بالا و متفاوت است و به منظور کمک به مردم برای مقابله با افزایش هزینه های زندگی و مدیریت کووید-۱۹، وزارتخانه های تجارت داخلی و امور مصرف کنندگان و بهداشت با یکدیگر همکاری کرده اند تا سقف قیمت واکسن ها را تعیین کنند تا از گرانی بیش از حد آن در بازار جلوگیری شود.

خیری و ننتا افزودند: سقف قیمت بر اساس قیمت وارداتی و آخرین قیمت بازار تعیین شده است. این قیمت ها شامل هزینه خدمات و هزینه اقلام دور ریختنی مورد استفاده در فرآیند واکسیناسیون نمی شود. ‘همه مراکز خصوصی مراقبت های بهداشتی که برای ارائه واکسن های خرید خصوصی تایید شده اند باید قیمت واکسن را نمایش دهند تا مشتریان بتوانند قیمت ها را مقایسه و بر اساس انتخاب خود تصمیم بگیرند.

آنها همچنین هشدار دادند که می توان علیه افراد و شرکت هایی که طبق قانون کنترل قیمت و ضد سودجویی ۲۰۱۱ از سقف قیمت پیروی نمی کنند، اقدامات جدی انجام داد. افراد مشمول حداکثر ۱۰۰۰۰۰ رینگیت جریمه یا سه سال حبس یا هر دو خواهند شد. شرکت ها ممکن است با جریمه ای تا ۵۰۰۰۰۰ رینگیت یا حداکثر ۲۵۰۰۰۰ رینگیت مواجه شوند.

مردم می توانند هرگونه شکایت در مورد سقف قیمت واکسن را از طریق سیستم مدیریت شکایات عمومی به آدرس https://moh.spab.gov.my ارسال کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!