ردیابی ویروس کرونا به صورت لحظه‌به‌لحظه با این ۵ ابزار آنلاین ممکن است!

توریست مالزی – ردیابی ویروس کرونا چین که تاکنون بیش از هزار نفر را از بین برده و ۴۲ هزار نفر را آلوده کرده، با پنج روشی که در...
توریست مالزی – ردیابی ویروس کرونا چین که تاکنون بیش از هزار نفر را از بین برده و ۴۲ هزار نفر را آلوده کرده، با پنج روشی که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم، ممکن خواهد شد؛ این روش‌ها اطلاعات لحظه‌به‌لحظه و دقیقی را در مورد کروناویروس فراهم می‌کنند.

به گزارش گجت نیوز، کروناویروس چین که از زمان شیوع در روز ۳۱ دسامبر گذشته تاکنون، چیزی در حدود ۴۲ هزار نفر را آلوده کرده و جان هزار نفر از مبتلایان را گرفته، بسیاری از دانشمندان و مردم عادی را نگران کرده است. به همین دلیل متخصصان به فکر افتاده‌اند تا ردیابی ویروس کرونا و پیگیری پیشرفت این بیماری کشنده را راحت‌تر کنند و در این راستا، ابزار آنلاینی فراهم شده تا اطلاعات به روز و دقیقی از پیشرفت این بیماری فراهم شود. در ادامه ۵ روش برای ردگیری ویروس کرونا معرفی خواهیم کرد.

ردیابی ویروس کرونا
در روز ۳۰ ژانویه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ویروس کرونا چین یک وضعیت اضطراری برای سلامت جهان است. مدتی پیش هم شهر ووهان چین که مبدا شیوع این بیماری تنفسی از خانواده ویروس‌های کرونا بود، قرنطینه شد. گفته شده که ۲۶ کشور جهان هم ‌اکنون مواردی از ابتلا به کرونا را تحت مراقبت دارند و تلاش‌های بین‌المللی برای ساخت واکسن و مقابله با این ویروس مرگ‌بار در جریان هستند.

ویروس مورد نظر به واسطه گسترش در کشورها و قاره‌های مختلف جهان و همچنین، آلوده کردن طیف گسترده‌ای از افراد، در حالت پاندمی ملایم (mild pandemic) قرار دارد و این احتمال هم وجود دارد که کروناویروس همانند بیماری آنفولانزای فصلی به یکی از بیماری‌های دائمی تبدیل شود که انسان‌ها همه ساله با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حالی که آمار مبتلایان به ویروس جدید چینی روز به روز بیشتر می‌شود، متخصصان ابزارهایی را ساخته‌اند تا ردیابی ویروس کرونا ساده‌تر شود. برخی از این ابزارها به اطلاعات سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل بیماری‌ها وابسته هستند و برخی دیگر هم مشخصا برای کمک به شهروندان چینی ساخته شده‌اند تا از شیوع بیماری در شهرهای این کشور جلوگیری کنند.

گفته شده که استفاده از این ابزار آنلاین برای ردیابی ویروس کرونا می‌تواند در کنار اقدامات پیشگیرانه دیگری مانند رعایت اصول بهداشتی، در جلوگیری از گسترش بیماری چینی جدید بسیار موثر باشد؛ این شما و این هم ۵ ابزار ردگیری ویروس کرونا:

۱. نقشه دانشگاه جانز هاپکینز
نقشه CSSE دانشگاه جانز هاپکینز با استفاده از اطلاعات سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل بیماری‌ها اطلاعات جامع،‌ دقیق و به روزی را از لحظه‌لحظه شیوع بیماری کرونا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما هم می‌توانید از طریق این لینک به نقشه دانشگاه جانز هاپکینز برای دریابی ویروس کرونا دسترسی داشته باشید.

۲. نقشه سلامت
نقشه شماره دوم لیست، شیوع ویروس کرونا را به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی ردگیری می‌کند و با استفاده از مقاله‌ها و مطالبی که از هرکجای دنیا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این رابطه منتشر می‌شوند، آماری دقیق و به روز را در اختیار ما می‌گذارد.

این نقشه مشخصا برای استفاده مقامات و مسئولین سراسر جهان بسیار مناسب بوده و دسترسی به آن از این لینک ممکن است.

۳. اپلیکیشن ویروس کرونا
این اپلیکیشن که توسط دو متخصص فرانسوی ساکن تایوان طراحی شده، به نسبت مناطق مختلف اطلاعات لحظه‌به‌لحظه و دقیقی را از آمار مبتلایان، تعداد افرادی که درمان شده‌اند و تعداد مرگ‌های مربوط به ویروس کرونا فراهم می‌کند.

۴. نقشه بایدو برای ردیابی ویروس کرونا
موتور جستجوی چینی بایدو (Baidu) در کنار نقشه عادی خود یک نقشه اپیدمی را ایجاد کرده که مکان موارد رسمی تایید شده و مشکوک به آلودگی ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

این موارد آلودگی کاملا به روز هستند و مشخصا اطلاعات جالب‌توجهی را در اختیار کاربران چینی قرار می‌دهند. لینک نقشه بایدو در اینجا قرار دارد.

۵. جستجوگر پروازها و قطارهای چینی
مورد آخر لیست ابزار ردیابی ویروس کرونا چین هم یکی دیگر از امکاناتی است که شهروندان چینی برای ردگیری پیشرفت بیماری در اختیار دارند.

این ابزار آنلاین توسط یک شرکت امنیت سایبری چینی ساخته شده و به چینی‌ها این امکان را می‌دهد که ویروس کرونا را در پروازها و مسافرت‌های ریلی خود کنترل کنند. از این طریق شهروندان می‌توانند شماره سفر هوایی یا ریلی خود را در وب‌سایت مورد نظر وارد کنند و پس از مدت کوتاهی متوجه شوند که آیا کسی از افراد آلوده به کروناویروس در مسیر با‌ آن‌ها همراه بوده یا خیر؟

این ابزار آنلاین از طریق وب‌سایت چینی ۳۶۰ با این لینک در دسترس است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!