رهگیری ۱۶ جنگنده چینی از سوی جت‌های هاوک نیروی هوایی مالزی

توریست مالزی – نیروی هوایی مالزی از نفوذ دسته پروازی جنگنده‌های چین به حریم هوایی خود و رهگیری به موقع آن‌ها خبر داد. به گزارش فارس، جت‌های آموزشی نیروی...
توریست مالزی – نیروی هوایی مالزی از نفوذ دسته پروازی جنگنده‌های چین به حریم هوایی خود و رهگیری به موقع آن‌ها خبر داد.

به گزارش فارس، جت‌های آموزشی نیروی هوایی مالزی مدعی رهگیری ۱۶ فروند جنگنده چینی در منطقه شدند. نیروی هوایی مالزی مدعی شد که این جنگنده‌ها وارد حریم هوایی مالزی نزدیک به دریای چین جنوبی شده بودند. به گفته نیروی هوایی مالزی، دسته پروازی جنگنده‌های «جی-۱۱» چین شماری هواپیمای لجستیکی «وای-۲۰ » چین را اسکورت می‌کردند.

روزنامه «چاینا مورنینگ پست» به جزئیات بیشتری از این رویداد اشاره کرد و نوشت که این حادثه روز دوشنبه رخ داد و جنگنده‌های چین نزدیک ایالت «صباح» در این کشور شدند. نیروی هوایی مالزی در بیانیه خود اعلام کرد که این اقدام تهدید جدی علیه امنیت مالزی محسوب شد. نیروی هوایی مالزی ارتفاع پرواز جنگنده‌های چین را ۲۷ هزار پا و سرعت آن‌ها را ۲۹۰ نات اعلام کرد.

نیروی هوایی مالزی مدعی شده که جنگنده‌های چینی هیچ گونه تماسی را با برج مراقب مالزی برقرار نکردند و به دنبال این ماجرا جنگنده‌‌های «هاوک ۲۰۸ » پایگاه هوایی «لابووان» جت‌های چجین را رهگیری کردند. یک منبع خبری به تماس‌های وزارت خارجه و دفاع مازی با همدیگر جهت بررسی فوری این موضوع خبر داد. مقام‌های چین تاکنون از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده‌‌اند.

وزیر دفاع مالزی اخیرا هشدار داد که اختلاف‌ها و تنش‌ها در دریای چین جنوبی می‌تواند به یکی از مرگبارترین درگیری‌های جهان مبدل شود. مالزی با چین بر سر مالکیت بخش‌هایی از دریای چین جنوبی اختلاف دارد. دخالت آمریکا در اختلاف مالزی، فیلیپین، برونئی، ویتنام و تایوان با چین بر سر مالکیت بخش‌هایی از دریای چین جنوبی به افزایش تنش‌ها دامن زده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!