سامانه پایش مراقبت انرژی خورشیدی توسط دانش آموخته دانشگاه یو‌‌‌ام مالزی

توریست مالزی – دکتری طراحی سیستم‌های خورشیدی از دانشگاه یو‌‌‌ام مالزی موفق به طراحی سامانه پایش مراقبت انرژی خورشیدی شده که مجهز به کلید اضطراری است. اصلیان در مصاحبه...
توریست مالزی – دکتری طراحی سیستم‌های خورشیدی از دانشگاه یو‌‌‌ام مالزی موفق به طراحی سامانه پایش مراقبت انرژی خورشیدی شده که مجهز به کلید اضطراری است.
اصلیان در مصاحبه با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا گفت: «من با طرح مهاجرت معکوس معاونت علمی ریاست جمهوری به ایران بازگشته‌ام. از زمانی که به ایران بازگشتم شرکت دانش‌بنیانی به نام تاتماکو تاسیس کرده‌ام که در زمینه محصولات خورشیدی فعال است. از آنجا که کار من طراحی است محصولات مختلفی را طراحی کرده‌ام که یکی از محصولات سامانه پایش مراقبت است که مورد توجه شهرداری‌ها و مراکز نظامی قرار گرفته است».
اصلیان گفت: «یکی دیگر از محصولات ما سیستم خورشیدی متمرکز هوشمند است که می‌تواند نور خورشید را به صورت متمرکز جذب کند و به صورت آب گرم و برق تولید کند. محصول دیگر شرکت ما آبگرمکن خورشیدی دما بالا است که می‌تواند آب گرم را تا دمای ۱۸۰ درجه (بخار آب) برساند».
وی افزود: «یکی دیگر از محصولات ما که تاتما هزار نام دارد، یک سیستم خورشیدی پنلی با مدیریت انرژی هوشمند است. وقتی برق باشد، برق تولیدشده از انرژی خورشیدی را می‌فروشد اما در هنگام قطع برق، برق خورشیدی را داخل ساختمان می‌فرستد. این سیستم باتری دارد تا در شب‌هنگام نیز کار کند. این سیستم به شکلی مدیریت می‌کند که هزینه برق مصرفی کاربر صفر شود. برای نصب این سیستم در یک خانه ۸۰ متری به شش متر مربع پنل خورشیدی نیاز است». «سامانه پایش مراقبت انرژی خورشیدی در ظاهر شبیه به یک چراغ شهری زیباست اما این سیستم می‌تواند از خورشید و باد برق بگیرد و دارای دوربین، میکروفون، بلندگو و کلید اضطراری است. همچنین پد شارژ کوادکوپتر، موبایل ولپ‌تاپ است و سیستم رادیویی نقطه به نقطه دارد».
وی گفت: «کاربردهای این سیستم بسیار زیاد است و می‌تواند در هر اقلیمی، از ساحل گرفته تا کوهستان، کار کند. برای مثال اگر کسی دچار حادثه‌ای شود می‌تواند دکمه اضطراری این سامانه را بزند تا سیستم رادیویی نقطه به نقطه سیگنال‌هایی را ارسال کند و کمک برسد. همچنین به دلیل وجود این سیستم رادیویی دیگر نیازی نیست که نگران آنتن‌دهی اپراتورها باشیم».
اصلیان گفت: «همچنین میکروفون، بلندگو و دوربین امکانات وسیعی ارتباطی را در اختیار فرد می‌گذارد. ستاد بحران و حوادق غیرمتقربه، نیروهای انتظامی، دفاعی و حراست می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. یک نمونه از این سامانه در پارک علم و فناوری پردیس در حال نصب است».

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!