سلانگور به تمام بیمارستان ها و کلینیک ها هشدار وبا صادر کرد / آب تصفیه شده بنوشید

توریست مالزی – اداره بهداشت سلانگور پس از شناسایی یک شهروند مالزیایی مبتلا به عفونت باکتریایی، هشدار وبا را به تمام بیمارستان ها و کلینیک های بهداشتی منطقه در...
توریست مالزی – اداره بهداشت سلانگور پس از شناسایی یک شهروند مالزیایی مبتلا به عفونت باکتریایی، هشدار وبا را به تمام بیمارستان ها و کلینیک های بهداشتی منطقه در سراسر ایالت صادر کرد.

به گزارش نیواستریت تایمز، در بخشنامه ۱۲ نوامبر صادر شده توسط مدیر بهداشت سلانگور داتوک دکتر شعاری، آمده است که این مورد در منطقه پتالینگ سلانگور شناسایی شده است. سن، جنس و وضعیت بیمار اما در بخشنامه ذکر نشده است. بنابراین، همه طرف‌ها باید مطلع شوند و اقدامات کنترلی و پیشگیری را به طور مؤثرتری طبق دستورالعمل موجود افزایش دهند.

‘علاوه بر آن، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش بیماری، همه پزشکان باید اقدامات زیر را انجام دهند، از جمله گزارش فوری هر مورد وبا (مشکوک یا مورد تایید شده توسط آزمایشگاه) به نزدیکترین اداره بهداشت منطقه از طریق تلفن و سیستم اطلاع رسانی الکترونیکی در عرض ۲۴ ساعت.

در بخشنامه ای که به ۱۱ دفتر منطقه بهداشتی و ۱۲ مدیر بیمارستان در سلانگور صادر شده، آمده است: «بر اساس قانون پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی ۱۹۸۸ برای کسانی که چنین موردی را گزارش نمی کنند، می توان اقدام کرد. اقدامات دیگر شامل نمونه برداری از مدفوع بیماران مشکوک است. در این بخشنامه آمده که همه پزشکان باید به مردم توصیه کنند که فقط آب تصفیه شده یا آبی که به درستی جوشانده شده است بنوشند، همیشه بهداشت خود را رعایت کنند و دست ها را بشویید. در صورت بروز علائم مرتبط با وبا فوراً تحت درمان قرار بگیرید و از مصرف غذای خام یا غذایی که به درستی پخته نشده است خودداری کنید.

وبا یک بیماری روده ای است که توسط باکتری ویبریو کلرا ایجاد می شود. علائم اولیه این بیماری شامل مدفوع آبکی بدون درد و استفراغ است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به کم آبی بدن، فروپاشی گردش خون و مرگ شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!