سیستم تشخیص چهره، جایگزین آینده بلیط‌ها

توریست مالزی- یک شرکت آمریکایی، در حال ابداع یک سیستم تشخیص چهره است که در صورت موفقیت می‌تواند جایگزین بلیط‌ شود.شرکت فروش بلیط “تیکت‌مستر” (Ticketmaster) در کالیفرنیای آمریکا، در نظر...
توریست مالزی- یک شرکت آمریکایی، در حال ابداع یک سیستم تشخیص چهره است که در صورت موفقیت می‌تواند جایگزین بلیط‌ شود.شرکت فروش بلیط “تیکت‌مستر” (Ticketmaster) در کالیفرنیای آمریکا، در نظر دارد فناوری جدیدی ابداع کند که با وجود آن، نیازی به استفاده از بلیط فیزیکی یا دیجیتالی نباشد.

شرکت “لایو نیشن”(Live Nation) – شرکت مادر تیکت‌مستر- اعلام کرده که با شرکتی به نام “بلینک آیدنتیتی”(Blink Identity) که تخصص آن در فناوری‌های مربوط به تشخیص چهره است، همکاری و در پروژه جدید آن سرمایه‌گذاری کرده است.

“لایو نیشن” توضیح داد که شرکت بلینک، فناوری تشخیص چهره را متحول کرده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که بلیط دیجیتالی را به تصویر خود مرتبط سازند. در وبسایت شرکت بلینک آمده است که این سیستم، به محض گذشتن کاربر از یک حسگر، تصویر چهره او را ثبت می‌کند. سپس، در فاصله کسری از ثانیه، تصویر را با یک پایگاه بزرگ داده تطبیق می‌دهد.

این سیستم آنقدر قوی است که حتی مجبور نیستید برای تشخیص تصویر، سرعت خود را کم کنید. فقط کافیست به آرامی راه بروید و اگر تصویر شما با یکی از تصاویر موجود در پایگاه داده مطابقت داشته باشد، سیستم به طور خودکار درهای محل مورد نظر را برای ورود شما باز می‌کند. سیستم تشخیص چهره هنوز کامل نیست و عدم تشخیص برخی چهره‌ها موجب می‌شود برخی افراد نتوانند به محل مورد نظر وارد شوند.

علاوه بر این، تیکت‌مستر، داده‌هایی در مورد تشخیص چهره جمع‌آوری می‌کند. این مجموعه، منبعی احتمالی برای کارهای نظارتی دولت خواهد بود. اگرچه شاید مجبور نباشیم از ایده شرکت‌هایی مانند لایو نیشن استفاده کنیم اما در هر حال، تشخیص چهره، یک فناوری در حال توسعه است.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − 13 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!