عجیب ترین شهر میزبان جام جهانی ۲۰۱۸

توریست مالزی – سارانسک ۳۳۰ هزار نفری خیلی بابت فوتبال مشهور نیست و قرار است این ورزشگاه بعد از جام جهانی در اختیار موردویا قرار بگیرد که در دسته...

توریست مالزی – سارانسک ۳۳۰ هزار نفری خیلی بابت فوتبال مشهور نیست و قرار است این ورزشگاه بعد از جام جهانی در اختیار موردویا قرار بگیرد که در دسته سوم روسیه بازی می‌کند.





به گزارش ایلنا، یکی از شهرهای عجیب میزبان جام جهانی سارانسک است، مرکز استان موردوویا. مسابقات قرار است در ورزشگاه «موردوویا آرنا» برگزار شود که از برنامه ساختش عقب است و ۱۵۰۰ کارگر مهاجر در سرمای سخت زمستان این منطقه در حال بالا بردن سازه فلزی ورزشگاه هستند.


متوسط تماشاگرش در هر بازی به زحمت به دو هزار نفر می‌رسد.  این منطقه بیشتر به خاطر زندان گولاک شهرت دارد که شوروی سابق به‌عنوان تبعیدگاه مخالفان و منتقدانش استفاده می‌کرد و فیلم «فرار از گولاک» هم که مرتبط با همین زندان است، در سینماهای ایران اکران شده و بارها از تلویزیون پخش شده است.


یکی از این زندانیان یوری گریم است که در سال ۱۹۶۳ به خاطر انتقاد از دولت خروسچف به این زندان فرستاده شد. او درباره سابقه فوتبالی این شهر تعریف می‌کند که مسوولان گولاک زندانیان را به مسابقات ورزشی تشویق می‌کردند تا از سیاست و الکل فاصله بگیرند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!